Segment vaas

Morinijan

Actieve deelnemer
29 aug 2011
43
4
Mijn eerste segment vaas van essen en notenhout gemaakt. Hij is 28 cm hoog en afgewerkt met verbeterde houtolie.
Ik heb veel geleerd van het maken van deze vaas. Vooral het mooi vlak krijgen van de ringen neemt soms wat tijd in beslag.

IMG_1806.jpg
 
P

Pel

Guest
Prachtige vaas, normaal gesproken hou ik niet zo van segment werk, omdat het vaak te overheersend en te druk is, maar dat is bij jou vaas helemaal niet het geval, een mooie rustig ogende vaas.

Groet Pel.
 

Morinijan

Actieve deelnemer
29 aug 2011
43
4
De noten tussenlagen lijken niet overal even hoog. Is dat omdat de foto schuin is, of heb je de ringen met het noten er al op vlak gemaakt?

Jurriaan, Klopt de tussenlagen zijn helaas niet overal even dit. Dit is een leerpuntje voor de volgende keer.
Ik had de noten tussen lagen al op het essen gelijmd en ben ze daarna gaan vlak maken. Met als gevolg dat ik er alsnog een laag je notenfineer tussen moest lijmen.
Dat doe ik de volgende keer dus anders :D
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Voor een eerste keer super goed gelukt. Kleuren zijn mooi.

Ach.... hier en daar een misstapje... wat maakt het uit. Als je vaasje nummer 20 klaar hebt piepen we wel anders :cool:

Mooi glad gekregen... is die van binnen ook zo mooi ?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ik sluit me bij Pel aan. Segmentwerk is meestal niet mijn ding. Deze vind ik echter wel mooi. Zeker voor de eerste keer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.