Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Heb je er wel een goede slijpvijl bij? die werken beter dan die electrische slijpmachines namelijk.

Met alleen een goede vijl ben je er niet m.i.
    Je zult ze ook op de juiste manier moeten kunnen hanteren en dat is niet ieders boterham.
    Ja, diegene die er dagelijks mee om gaan, maar hij die maar eens af en toe de zaag aantrekt...

Doe mij maar elektrisch maar wel met beleid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyer Bekijk Berichten
    Heb je er wel een goede slijpvijl bij? die werken beter dan die electrische slijpmachines namelijk.

Met alleen een goede vijl ben je er niet m.i.
    Je zult ze ook op de juiste manier moeten kunnen hanteren en dat is niet ieders boterham.
    Ja, diegene die er dagelijks mee om gaan, maar hij die maar eens af en toe de zaag aantrekt...

Doe mij maar elektrisch maar wel met beleid.
    Ik gebruik de vijl ook niet dagelijks maar heb er ook de mal bij voor juiste graden en krijg de ketting weer goed scherp zodat er juiste spanen van af komen als je gaat zagen, mooie lange spanen in plaats van stof. De electrische slijpen al snel te veel weg of je moet een dure nemen die je goed in kan stellen.

Brommersmering? Nee, in mijn zagen komt niets anders dan aspen en motormix (Aspen voor de Echo en motormix voor de stil zagen). Zelfmengen en die zooi van het tankstation is in mijn ogen zelfmoord voor de zaag op termijn...

Membranen zijn vervangen maar hij blijft erg zuinig lopen stationair en verder pakt hij geen gas op. Ik ga volgende week even langs de dealer om te kijken of hij hem goed afgesteld krijgt maar ik vermoed dat de carburateur gewoon naar de maan is.

Slijpen doe ik trouwens altijd met de hand en met het hulpstuk van stihl. Machinaal komen de kettingen er alleen op als het nodig is, wat dus betekent: maximaal 2x per jaar.

Ik tank gewoon euro 95 en doe er zelf olie bij (van toolstation) en heb dan keurige smering voor de Stihl. Heb les gehad van een man met heel veel ervaring en die vind de rest onzin om erin te donderen Maar nieuwe carb dus? benieuwd naar resultaat.

Nu vindt je het onzin, maar denk eraan dat je bij een vastloper geen garantie meer hebt.

Ben inderdaad bang dat er een nieuwe op moet. De LA naald reageert eigenlijk nergens meer op terwijl die bij dichtdraaien juist het stationair toerental zou moeten verhogen...

Je hebt een pb

Forum Rechten