Redelijk krachtige budget accuboormachine

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Ik heb een 18 volt black en wekker accuboor. maar daar is de magische rook uit ontsnapt en die krijg ik er niet meer in terug.
De lithium moeilijk accu,s zijn nog prima en de lader ook, maar zo,n ding is niet meer te krijgen natuurlijk.
Zoek een ding met een zo laag mogelijk toerental op de langzame stand.
Gebruik het ding eigenlijk alleen maar om de klauwen van mijn vierklauw platen te verstellen.
Zeker bij de grote vierklauw platen ben je met de hand nog wel even aan het draaien, zeker als de klauwen omgedraaid moeten worden.
Maar wat is nu een redelijk krachtig , super low budget ding, waar dan wel weer een 13 mm boorkop opzit.
Marktplaats al afgezocht of ik zo,n zelfde als ik heb met rotte accu,s kon vinden maar niet dus.


Remco
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Maar wat zijn de ervaringen met dergelijk spul?
Ik koop het eigenlijk nooit, maar aan de andere kant is voor mijn doel een tol van € 300 een beetje erg veel van het goede.
Vanavond wel zo,n duur ding in de handen gehad ( en bijna meegenomen)
 
P

Pel

Guest
Voor €300 heb je 5 Parkside machientjes, ik heb een accu schroef machientje van de Aldi tot volle tevredenheid, ik meen dat je twee, of drie jaar garantie krijgt.

Groet Pel.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
@Pel: Toch nog even toevoegen.. Voor 35-40€ meer heb je de 5-delige set 12V Bosch blauw. Aanhaalmoment van die dingen is 30Nm, misschien wat minder.. Maar ik gebruik de Würth variant al een paar jaar met volle tevredenheid nu. Moet nog zelden naar de 18V variant grijpen :)

*edit* Mijn excuses, ik zie nu pas wat je echt bedoelde... Dacht in eerste instantie dat je verwees naar een 5-delige set van Parkside :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Heb je al op ebay gekeken? Daar koop je vaak voor niet teveel geld een nieuwe motor voor je machine, ik neem aan dat hier het pluimpje rook uit kwam?
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Het parkside ding vandaag binnen gekregen.
Krachtig is het ding wel, daar mankeert het niet aan.
Boorkop is drie keer niets , Draait gewoon niet lekker en de spoed is heel erg klein, je draait je een ongeluk van de kleinste naar de grootste stand.
Maar goed dat heb ik ook niet nodig, gebruik het ding alleen maar met 1 ding er in, De klemkracht is wel goed.
Ding pakt wel lekker vast , beetje lomp en zwaar zou er niet graag de hele dag mee moeten werken.
Nu maar zien hoelang het ding meegaat.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Herkenbaar. Mijn eerste bovenfrees was een Kinzo. Mijn tweede ook. En toen maar mijn geld terug gevraagd en een metabo gekocht.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Naast mijn Festool accuboor heb ik een Parksite accuboor, ik meen 20v/2Ah. Ik misbruik dat ding behoorlijk dag in dag uit, bij activiteiten die ik mijn Festool niet wil aandoen. Al van ladders gevallen en veel grote schroeven indraaien etc. Ik denk dat je de machine dan niet juist gebruikt, als je een soort anti oprookgarantie wil kan je beter een elektronisch geregelde boor kiezen (koolborstelloze motor). Deze zijn beter beveiligd, maar een stuk duurder.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Gelukkig heb je garantie, maar ik denk dat de toepassing toch zwaarder is dan eerst gedacht. 40Nm is zeker een redelijke hoeveelheid, het is meer dan mijn oude Bosch 24V machine leverde. Die is na ca. 20 jaar overleden, met name omdat de motor te warm was geworden. De originele accu's werden ook wel iets minder. De vervangende motor had na 1 jaar ook alweer problemen, dus de machine heb ik uiteindelijk toch maar vervangen. Ik moet zeggen dat ik niet verwacht dat de nieuwe machine ook zo lang mee gaat, hoewel het weer een Bosch is geworden (uit de robust serie).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Je kan beter een elektrische moeraanzetter kopen. Of een slinger van een doppenset gebruiken.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
En alweer klaar , Niet opgerookt maar ding blijft nu op iedere stand kloppen, Beetje lastig bij het schroeven .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.