Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Bouwpaketten houten kinderspeelgoed

Hallo allemaal,

In het verleden heb ik houten kinderspeelgoed ontworpen, wat kon worden uitgefreesd op onze CNC. Omdat de montagekosten, spuitkosten en winkelmarges te hoog waren, is productie nooit van de grond gekomen.
    Toch krijg ik steeds meer vragen om deze modellen als bouwpakket te leveren.

Vraag; zou er intresse zijn om deze modellen tegen leuke prijzen op de markt te zetten als bouwpaket? Wat zou zoiets mogen kosten, op basis daarvan ik ik inschatten of het haalbaar is.
    Wat je hieronder aan foto's ziet is maar een kleine selectie, zo heb ik ook een F1-racesimulator, kleine kinderstoeltjes met tafeltjes etc.
    Foto's van de protho's op verzoek beschikbaar.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie,
    Groet,
    Jules Bosma

Attached files

Re: Bouwpaketten houten kinderspeelgoed

De stoel is al verkrijgbaar vanaf 49,95.
    Hetzij zonder kroon,

Stuur zou ik niet aan denken om te maken. Gezien je hiermme zoal niet kan concurren,
    Materiaalskoaten zijn hoger dan de winst.

Motor vanaf 129,95 t/m 199,95

Je hebt altijd een paar speelgoed winkels zitten die kwaliteit verkopen en bijna geen plastic spul.
    Hier in Belgie is dat bijv. Krokodil.

In Eindhoven zit ook een zaak maar hoe deze heet weet ik niet meer.
    Zit op de woenselse markt.

Bedankt voor je reactie,
    dat was ook een van de problemen, je moet concureren met containers met chinese rommel
    Toch is er vraag na, vandaar mijn oproep op het forum.
    Groet,
    Jules

Ik zal liever dit kopen dan die Chinese rommel.
    Als het haalbaar is zal ik er wel duidelijk bijzetten:

* soort hout
    * land van productie
    * ez.. enz..

Groeten Rudolf.

Bedankt voor de reacties,
    De hobbelmotor heb ik de laatste keren als bouwpakket aangebonden voor 100 euro.
    Kinderstoel 65 euro en dashboard 50 euro. let wel, je krijgt dan een doos met onderdelen die nog geschuurd en verlijmd moeten worden.

Voor de kinderstoel heb ik nog een Dash-board variant ontworpen, waarbij het dashboard en meegroeistoel gecombineerd kan worden. Deze heb ik alleen nog nooit uitgefreesd.
    Ik weet dat de goedkope stoelen voor zo'n 80 euro worden aangeboden, maar tegelijkertijd worden er ook houten kinderstoelen van bv Trip voor zo'n 170 euro verkocht.

Ik ben zelf een houtfreak, net zoals de meeste op dit forum en vind het ook leuk om samen met mijn zoontje aan het bouwen te zijn aan iets waar hij later mee speeld.
    Groet,
    Jules

ik zou toch contact opnemen met zo'n winkel die eigenlijk alleen maar houten spullen verkopen.
    Deze verkopen niet zo snel rommel uit china.
    daardoor zijn ze wel iets duurder maar ook van hoogstaande kwaliteit

ik vind die motor echt gaaf.
    ik zie ook liever houten speelgoed dan de zooi van tegenwoordig.
    Ik moet eerlijk zeggen dat wij voor het eerst dit jaar naar kinder kadootjes moeten kijken omdat de kleine in maart 2010 geboren is. ik ben erg geschrokken van de prijzen van een simpel stukje speelgoed. Je bent minimaal een half dagloon kwijt voor iets.

Echter denk ik niet dat je nog kunt concureren met de spullen die al op de markt zijn, wat je maakt moet bijzonder zijn doordat je je er liefde in hebt gelegd. Mensen met veel geld willen nog wel eens wat meubels etc laten maken maar de gemiddelde nederlander gaat liever naar de leenbakker of ikea voor zijn interieur. Omdat het daar de helft goedkoper is....
    kwaliteit maakt de mensen dan weinig uit ze kopen liever om de paar jaar andere meubels dan het kwaliteit handwerk een leven lang te laten staan,
    (aldus een uitspraak van mijn vrouw waar ik me enigzins wel in kan vinden) al heb ik liever handwerk.

Jules, heb je die motor ook in een soort "loopfiets-versie" ?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules
    Bedankt voor de reacties,
    De hobbelmotor heb ik de laatste keren als bouwpakket aangebonden voor 100 euro.
    Kinderstoel 65 euro en dashboard 50 euro. let wel, je krijgt dan een doos met onderdelen die nog geschuurd en verlijmd moeten worden.

Jules

Jules voor dat bedrag heb ik wel interresse in 1 motor.(bouwpakket)..,

fred

Ja, ik heb zelf nog kunststof wielen liggen voor een loopfietsversie.

Hierbij een rekenvoorbeeldtje om jullie inzicht te geven in de winkelmarges;

Kostprijs freeswerk en materiaal motor 100 euro
    Montagekosten, minimaal 1 uur 40 euro
    spuitkosten incl materiaal 50 euro (minimaal)
    Totale fabricagekosten 190 euro, excl btw, komt verpakking en transport nog bij.

Winkelmarge= 100%+BTW, dus verkoopprijs word dus 380 euro, excl btw/ 452 euro, dus onverkoopbaar. Vrijwel alle winkels hielden deze marge aan, dus zelf met een forse korting straks in januari verdienen ze er nog fors aan.

Andersom, een stoel die in de winkel 70 euro kost, is moet inkoop minder dat 30 euro kosten, wat in nederland niet te realiseren is. Het is dus niet gek dat je een fors bedrag voor rommel moet neertellen.

Ik heb inmiddels een domeinnaam geregistreerd, wellicht dat het via een web-shop wel te realiseren is.

Groet,
    Jules Bosma

Stuur reacties even naar jules.bosma@home.nl, meldingen op dit forum worden niet altijd doorgestuurd.

Forum Rechten