Hout buigen

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Hai,



Ik wil een dart cabinet gaan maken, alleen ik loop tegen t probleem aan om een houten strip van +- 10 cm rond te buigen, welke de rand vormt

De kast moet er uiteindelijk zo uit gaan zien:
401099-2.jpg

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, gaat dus om de brede rand die zorgt dat de kast diepte krijgt. MDF strook pakken met allemaal dwars zaagsnedes op 2/3 van de dikte of is er een andere mogelijkheid?

Groet,

Patrick
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Een aantal lagen buig mdf op elkaar lijmen, maar van massief hout kan het ook. Gewoon uitproberen met welke dikte je deze straal kan buigen. Wel hout zonder kwasten gebruiken.
 
P

Pel

Guest
In de handel is speciale buig triplex te koop, de Arnhemse fijnhout handel en de Amsterdamse fijnhout handel verkopen deze.

Groet Pel.
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Heb via n bevriende meubelmaker een paar stroken buigriplex gekregen, ook direct even wat hpl mee genomen voor de afwerking,

Het is nog even wachten op post vanuit china voor t buigbaar led profiel + strip ;) ,

Voor dit project even een goedkope bovenfrees aangeschaft bij de lidl, wat n magnefiek spul zeg

sPbvvKA.jpg

2HPsbr0.jpg

QkP4F99.jpg

YY8huyV.jpg



Goed spul trouwens dat bison tix, moet je niet te lanh met je neus boven hangen hehe
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.