Advies gevraagd: Vraag over het aanbrengen van lak over olie

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Beste lezer,

Ik ben zoek naar antwoord op een specifieke vraag over afwerking. Een klant brengt mij een eiken tafelblad, geschuurd tot korrel 120, en reeds behandeld met Zweihorn Projectolie (NPO), dit is een niet-aanvurende, diep-indringende, oplosmiddel-houdende olie. (zo leest het productblad in ieder geval)

Kan ik deze verder beschermen met een watergedragen transparante matte lak? (Quick Inivisible Oil om specifiek te zijn)

Dank voor t lezen..


Groet
Paul
 

zaagfabriek

Actieve deelnemer
4 feb 2015
200
20
Rhenen
www.instagram.com
Hi Paul, ik lees dat je Quick invisible oil afwerking zou willen aanbrengen, klinkt als een olie ipv lak. Net zoiets als woca neutral oil die er uit ziet als een matte lak maar toch op olie basis is.

dit zou je even moeten testen maar indien het hout de nieuwe olie gelijkmatig opneemt zie ik geen problemen.

mvg Wilco
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Getest inmiddels. De laag Quick komt er als een lak boven op de liggen en trekt er niet in. Lijkt mij toch de eigenschap van een lak.

Enig idee hoe ik het best kan testen of ze elkaar niet afstoten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.