Heel veel info over hout, gereedschap, zagen slijpen, onderhoud en wat niet meer.

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Toevallig vond ik een site waar heel veel oude (ca 1850 - 1930) boeken op staan met info over hout, houtsoorten, constructies, gereedschappen en hun onderhoud. Helaas in het Engels, zodat ik nu misschien, tegen mijn wil, meewerk aan het ver-engelsen van het houtbewerkingsjargon.
De boeken zijn gratis te downloaden en op de PC/tablet of E-reader te lezen.
www.evenfallstudios.com/woodworks_library/woodworks_library.html#Hand Tools
 
P

Pel

Guest
Hartelijk bedankt Hubert, ongelofelijk hoeveel info hier op staat van houtdraaien, houtsnijden tot stoffering aan toe, ben er blij mee.

Groet Pel.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Tsja het internet is een zegen en een uitdaging tegelijk. Als ik alles wat ik over hout gedownload heb zou willen nalezen ben ik volgens mij de komende jaren niet uitgelezen.
Grootste nadeel is eigenlijk dat ik bij dat zien van al dat moois zin krijg om dan van alles te maken en dan krijg ik weer te horen: Wat moet je daar weer mee......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.