Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Verse schalen!

Verse schalen!

Nou, dan ik ook maar een paar foto's van recente schalen plaatsen...
    Beide zijn uit walnoot, afgewerkt met tung/citroengrasolie. Verder een schepje uit gouden regen. Erg makkelijk te maken en in een paar minuutjes klaar.

groeten,
    Ronald

http://www.dehoutdraaierij.nl

Attached files

Re: Verse schalen!

Beste houtdraaierij,

wat een mooie schalen heb je daar gemaakt! Ook je galerie is indrukwekkend! Mooi hoor!

Wow, 1 a 2 mm laten staan - dan ben je wel heel erg spannend aan het draaien!
    mooi zijn ze - en die andere allemaal ook
    en wat een fraaie fotoos bij de bewerkingsfase - dankjewel, heel inspirerend.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dehoutdraaierij
    Nou, dan ik ook maar een paar foto's van recente schalen plaatsen...
    Beide zijn uit walnoot, afgewerkt met tung/citroengrasolie. Verder een schepje uit gouden regen. Erg makkelijk te maken en in een paar minuutjes klaar.

groeten,
    Ronald

http://www.dehoutdraaierij.nl

Wat een prachtig draaiwerk!! Zulke mooie dingen wil toch iedereen wel in huis hebben!!

jaap

Wow, het kleurverschil tussen kern en spinthout is nog sterker dan Gouden Regen.
    Donkere chocola met witte, yum. :P
    Walnoot te pakken krijgen stijgt weer een trap op mijn 'to-do lijst'.
    Mooi staaltje beheersing ook, om de wanden zo dun te maken. Ik zou dan wel bijna bang worden de schaal aan te raken..

De tungolie+citroengrasolie is een combinatie die ik ook vaak gebruik, maar is die 100% voedselveilig? Dat pure tungolie veilig is weet ik, maar van de citroengrasolie weet ik dat nog niet helemaal zeker. Ik kan geen product data sheet vinden van dat spul (chestnut lemon oil is wat ik gebruik). Welke citroengrasolie gebruik jij?

Forum Rechten