Tijd om officieel voor te stellen

Casey

Nieuw lid
16 sep 2016
17
0
Beste lezers,

Mijn naam is Kees, 29 jaar, ondernemer woonachtig te Ameide en sinds ik mijn eerste huis gekocht heb (half 2015) ben ik voorzichtig begonnen met het fabriceren van meubels, kasten, krijtborden enzovoort. Ik probeer hierin een mix te vinden van machinaal en handbewerken waarbij ik de laatste meer steeds meer naar het handmatig schaven en zagen neig. Geen stof en herrie is fijn werken.
Ik merkte dat er wel een leercurve zit aan het gebruik van schaven en bijtels en zagen maar dit gaat allemaal wat soepeler de laatste tijd, mede dankzij Youtube en dit forum waarbij ik heel veel mee lees. Ook het boek Apprenctice Course van Paul Sellers zorgt ervoor dat ik op het moment veel leer. Jammer genoeg is het beschikbaar hebben van tijd nog wel eens een probleem maar vooruit, we komen er wel.
Op het moment nogal veel faalhaas acties (verkeerd meten, het verkeerde gedeelte van een zwaluwstaart afzagen, enorme tear-out vanwege tegen de draad schaven enz enz) maar verbetering is zichtbaar!
In oktober krijg ik de sleutel van een rijksmonument waar heel veel in moet gebeuren wat ik ook veel zelf ga doen. Dit is een prachtig excuus om mooie apparaten te kopen en daar ben ik me op aan het orienteren. Op het forum zal ik regelmatig om tips en adviezen gaan vragen, vandaar dit achtergrond verhaal.
IMG_5466.jpg
 
Laatst bewerkt:

Casey

Nieuw lid
16 sep 2016
17
0
Dit is een oude foto, Workmate is niet te laag en veel te klein om op te werken. Had alleen geen ruimte in mijn vorige schuur.
Heb nu wel een soort van werkbank (een deur die op een tafel ligt). Dat is een tijdelijke oplossing. Zodra de verbouwing klaar is ga ik aan het bijgebouw beginnen om daar een mooie werkplaats met bijbehorende werkbank te maken. Mis een fatsoenlijke werkbank wel.
Heb een foto van een klein gedeelte zoals het er nu uit ziet. Dat werkt al een stuk beter.
IMG_5632.jpg
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Het was ook een beetje als grap bedoeld maar je schrijft dat je zou apparaten kopen en wat beter apparaat om te beginnen dan een fatsoenlijk, nee eigenlijk een heel goed, werkbank. Dat of een mooi lintzaag ik kom niet uit welke belangrijker is.
 

Casey

Nieuw lid
16 sep 2016
17
0
Absoluut! Het is alleen iets wat ik zelf wil maken en niet wil kopen. En dan eentje die precies in de nieuwe werkplaats past. Zoveel dingen om te maken en zo weinig tijd!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.