Schijffrees

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Als vervanger voor een lamello zou ik dit niet doen. Met een frees kan je nooit zo nauwkeurig en snel werken als met een lamello. En deze schijven zijn ook kleiner dan een lamelloschijf, zodat je nooit een mooie passing krijgt voor je koekjes.
En aan de andere kant, je gebruikt er dan maar 1 dikte van, van het hele setje. Alle maten koekjes, hebben dezelfde dikte.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ik heb dit soort frezen ook maar dan van rvs frezen. Heb ze een paar keer gebruikt voor het verbinden van bladen. Frezen en dan een stuk plat aluminium er in. Werkte prima. Zodra je onder 45 graden moet werken gaat het niet merr makkelijk.
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Zelf heb ik zo'n 4mm frees. Deze gebruik ik als ik langere stukken materiaal aan elkaar zet. Van 4mm mdf heb ik stroken gezaagd die ik er dan in lijm. Ik denk dat het inderdaad niet zo precies is al een Lamello lamello maar wel zo precies als een Ferm/triton lamello machine.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Die schijven en spil zijn ook los te verkrijgen toch? Als je dan toch alleen maar voor lamellos gaat, zou ik alleen de juiste dikte en spil bestellen in plaats van de hele set.
 

John81

Nieuw lid
20 jul 2017
8
0
Ah oke, ik zal eens een losse schijf bestellen en het gaan proberen.

Bedankt!

Gr, John
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Zelf heb ik zo'n 4mm frees. Deze gebruik ik als ik langere stukken materiaal aan elkaar zet. Van 4mm mdf heb ik stroken gezaagd die ik er dan in lijm. Ik denk dat het inderdaad niet zo precies is al een Lamello lamello maar wel zo precies als een Ferm/triton lamello machine.

Voor het mooi recht aan elkaar lijmen van delen zal mdf wel voldoen, maar voor de sterkte zou ik liever multiplex of massief hout gebruiken.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.