lasersnijden

PO75

Nieuw lid
23 jul 2017
5
1
Geen idee of het topic hier goed staat, zo niet, excuses. Ik ben nieuw hier ;)

Wij hebben hier een lasersnijder staan die we regelmatig gebruiken. Veelal snijden we een soort bouwpakketten uit triplex voor onderdelen.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die met lasersnijders werken en wat ze er zoal mee maken.

Ander ding waar ik benieuwd naar ben, is wat men met restafval doet. Het leuke van een lasersnijder is dat je zo'n beetje elke (2D) vorm kun snijden. Daardoor hou je wel materiaal over. Wij hebben eigenlijk vaak kleinere stukken 6mm triplex over, waarvan ik vind dat we er iets mee zouden moeten kunnen doen. Zonde om het direct als afval te bestempelen.

Ik heb al eens wat onderzetters gelaserd, maar dat is na een stuk of wat voor thuis en voor vrienden ook wel klaar ;). Iemand een idee wat ik met kleine reststukken (ca. 10x10 cm) zou kunnen doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Truckerke70

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Scrabbel letters. Heel leuk om te maken. Helemaal met een laser.
Deze letters heb ik uitgefreesd en geverfd. De afmetingen zijn 10 x 10 cm.
James Jart (20).jpg

Groet,
Jan
 
P

Pel

Guest
Stripfiguren voor de kinderen om ergens op te lijmen, of om op te hangen?

Groet Pel.
 

Hout-is-machtig

Nieuw lid
7 apr 2017
24
0
Letters voor een pantograph: http://woodgears.ca/pantograph/index.html
Mallen voor rondingen/vormen, centerzoekers, naamplaatjes voor de groenten/planten in je tuin, houten business cards, jenga spel, houten knoppen (lijm ze op elkaar en snij er dan een knop uit), ...

Als je niet ver uit de buurt woont, dan kom ik zelf wel een stapeltje restjes ophalen (tegen betaling uiteraard) ;-)
 
P

Pel

Guest
@PO75, ik denk dat je voorlopig wel vooruit kunt met de tips die geplaatst zijn?:)

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.