Werkplaatsvloer, hout op isolatie?

gids66

Actieve deelnemer
Omdat ik geen betonplex vond met pen en groef, heb ik de groef volledig rondom gefreesd en daar een losse veer in geplaatst.
Zo dansen de platen niet meer ten opzichte van elkaar.
Dan elke plaat een 12-tal keer ingeboord tot door de isolatie, in het beton en met spijkerpluggen vastgezet.
Ik zie enkel een klein beetje beweging op de randen van de platen, vandaar mijn raad om toch eerder met twee overlappende en geschranste lagen te werken.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
De vloer ligt er ondertussen in en de opbouw is als volgt geworden: 5cm eps, 2x watervast spaanplaat (207x280x1,8), grenen vloerdelen. De eps platen liggen klem tussen de muren, de spaanplaat platen liggen daar, los van de muren, met wat dotten kit op 'vast' en de grenen delen liggen daar, aan elkaar verlijmd, weer los bovenop (alleen in de middelste rij planken een paar nieten geschoten tegen mogelijk verschuiven). De vloer daarna voorzien van drie lagen lijnolie.
Het voelt zeer degelijk, maar toch ook heel comfortabel aan. Tot nu ben ik er zeer happy mee.

IMG_20170805_094728.jpg
IMG_20170805_094738.jpg
IMG_20170805_165222.jpg
IMG_20170806_152404.jpg
Wanden bekleden (8).jpg
Wanden bekleden (9).jpg

Ik ben alleen niet zo consequent in het maken van foto's, vandaar dat er niet zo veel 'opbouw' in zit :)


De wanden trouwens ook bekleed met die zelfde spaanplaat platen en voorzien van een laagje latex. Stucen á €20,-/m2, plaatmateriaal á €3,15/m2, dat maakte met een wandoppervlak van meer dan 50m2 voor mij de keuze niet zo moelijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.