Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50

Zelfbouw cnc voor demo op opendag hout

Om de zelfbouwers onder ons te stimuleren ben ik samen met met een mede knutselaar aan de bouw van een cnc portaalfreesmachine begonnen.
    het is onze bedoedoeling om mensen die plannen hebben voor de aanschaf/bouw van een cnc machine te stimuleren en
    en een idee te geven wat er bij komt kijken om een werkbaar gereedschap te krijgen.
    De machine die wij nu aan het bouwen zijn zullen wij mee nemen naar Zutphen om daar te demonstreren wat er met beperkt budget mogelijk is, en wat de mogelijkheden zijn voor dit type cnc machine.
    De stappenmoteren lagen al even op de plank, en deze week zijn ook de kogelomloop spindel binnen gekome en kon het opbouwen beginnen.
    De vorderingen van de bouw gaan we in deze post bijhouden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Leuk om te volgen mannen. Succes met de bouw!
    Het is maar waar je van hout

Wat een mooi project John!! Ga je ons ook wat vertellen over de voortgang, welke spullen je gaat gebruiken etc?
    Ik had ook begrepen dat jullie een aantal kant en klare machines aan forumleden te koop aan willen bieden, als een forumproject. Gaat dat ook lukken?

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik ben benieuwd, ga ook volgen.
    Ronny

Dat wordt een mooi topic Ga ik met veel interesse volgen. Hebben jullie al een indicatie welke freesmachines geschikt zijn voor dit mooie systeem?

Fons

Ik ben vorige maand bij beide heren op bezoek geweest om eens over dit project verder door te borduren.
    Het zit wel goed met deze mannen qua techniek en deskundigheid.
    Voor zover ik begrepen heb zijn de gebruikelijke bovenfrezen minder geschikt omdat ze bij een CNC-project wel vaak een uur of meer achter elkaar aan het draaien zijn. Eeen bovenfrees wordt meestal maar een of enkele minuten achter elkaar gebruikt.
    Kress schijnt een machine te zijn die hiervoor uitermate geschikt schijnt te zijn. Verkrijgbaar in diverse wattages.
    Ik ben in elk geval een van de eerste gegadigden voor een CNC-machine van de heren.

Ik ga dit ook met interesse volgen. Het lijkt mij ook leuk om met een cnc machine te werken, alleen heb ik de ballen verstand van het computergedeelte. Dat houd me dan ook tegen om er één aan te schaffen.

Ik vind het echt super gaaf om te zien hoe iedereen wat onderdelen besteld en vervolgens gaat knutselen.
    Ben zelf ook wel handig met computers en hout, maar dit gaat voor mij echt een stap te ver.
    wat Jelmer ook al aangeeft, zelfbouw gaat me echt miet lukken en dan zit ik hier met een hoop bestelde onderdelen te kijken.
    "Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JOHN LAMERS Bekijk Berichten
    De machine die wij nu aan het bouwen zijn zullen wij mee nemen naar Zutphen om daar te demonstreren wat er met beperkt budget mogelijk is, en wat de mogelijkheden zijn voor dit type cnc machine.
    Wat is een beperkt budget? en is dit dan alleen de machine of komen er dan nog kosten bij?

In Zutphen kom ik zeker kijken altijd mooi dat soort dingen misschien ook om ideeën op te doen. Op dit moment ben ik in het bezit van een Chinese cnc de volgende wordt zeker volledig zelfbouw.

Kunnen jullie een beetje meer inlichtingen geven? Hoe groot is/wordt dat ding? Welke stappenmotoren zijn dat? Is dit een openbuilds hardware? Enige indicatie van de richtprijs: 500/1000/2000 EUR?

Forum Rechten