Tafel uit hergebruikt meranti

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Door een aanpassing was het nodig om een paar banken weg te halen in een kerkzaal. Die banken waren ongeveer 5,5 m lang en de zittingen bestonden uit één plank meranti. Er zat aan de bovenzijde een uitholling in, zodat je zitvlak wat lekker zat. Van zo'n plank heb ik een tafel gemaakt. Eerst de onderkant vlak geschaafd, zodat alle kauwgum en dergelijke er af was. Daarna de uitholling er af geschaafd. Het schaven heb ik bij de stadswerkplaats in Rotterdam gedaan.
De tafel meet 178 x 47,5 x 88,5 cm (l x b x h)
De aanwezige schroefgaten zijn opgeboord 10 10 mm en gevuld met een prop uit een stukje resthout.
De afwerking is met 3 lagen Glitsa hoogglans.

De tafel staat in de garderobe van de kerk, onder een prikbord, en is bedoeld om staan te gebruiken.

Om het geheel een lichter beeld te geven zijn er aan voorkant en beide zijkanten driehoeken uit de planken gezaagd. Bovendien zijn de poten anders gemaakt en gemonteerd.

Een beeld van de tafel
Tafel-garderobe.jpg

De oplossing van de poten.
Poten-tafel.jpg

Met hartelijke grot

Bert Rosbach.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Hergebruik met heel mooi resultaat, daar hou ik van. Misschien de vormgeving ook nog afgestemd op de rest van het kerk-interieur?
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
De Rotterdamse "stadswerkplaats" is te vinden in de Voetiushof te R'dam-Schiebroek. Is alleen op zaterdag van 10u00 tot 13u00, en alleen op afspraak.

Voor wat betreft de zijlat:
De tafel is te hoog om op te zitten, de minimale breedte is daar 5 cm, bij een houtdikte van 25 mm. Het blad is 22 mm dik, en aan de achterzijde is de zijlat 14 cm x 2,5 cm over de totale lengte.

Met hartelijk groet,
Bert Rosbach.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.112
241
Goeree-Overflakkee
Dan is de tafel vast sterk genoeg
thumb-up.gif


Bedankt voor de gegevens. Vreemd dat er geen website te vinden is. De facebookpagina is sinds 2013 niet veranderd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.