Speling in afkortzaag dewalt powerschop dw 125

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Al enige tijd in mijn bezit, alles netjes afgesteld en vind het op zich een superhandige veelzijdige machine

Je kunt er ongeveer 38 cm mee afkorten, en goed haaks afgesteld hetgeen op zich niet zo moeilijk is levert dat prima resultaten op

Eenmaal aan het werk ermee kreeg ik varierende resultaten dus op onderzoek uit

Blijkt als je de zaag naar je toe trekt dat je hem 2 a 3 mm heen en weer kunt halen, daar word ik niet blij van.


Je hebt natuurlijk wat nokje welke in een inkeping valt en dan blokkeer je dat, geprobeert met een papiertje de eventuele ( slijtage ) ruimte te vullen.

Dit was niet de oplossing, alles wat ik kan vinden stevig aangedraait maar probleem blijft

Wie weet raad , hoe een fijne machine ik het ook vind, haaks moet wel haaks zijn anders heb je er niks aan grrrrr
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2017-07-23 om 11.50.56.jpg
    Schermafbeelding 2017-07-23 om 11.50.56.jpg
    26 KB · Weergaven: 134

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.037
2.572
Het kan zijn dat de hele paal heen en weer kan in de voet. Het glimmende gedeelte wordt door een spie in de voet op zijn plaats gehouden. Deze krijgt soms wat speling waardoor je de hele bovenkant in de voet heen en weer kan bewegen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.037
2.572
Volgens mij kan je het tapse vergrendelblokje verstellen. Ik heb een wat oudere uitvoering uit 1956 maar die werkt nog perfekt.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Om het asje waar de blokkering mee bediend wordt, zit aan beide zijden een contramoer, deze losdraaien en daarna de hulsmoer aandraaien.
Wat ook kan is dat er rommel in de uitsparing voor de nok zit, die kan dan niet ver genoeg erin, wat speling tot gevolg heeft.
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Het blijken 2 schroefjes aan de achterkant te zijn, als je deze te hard aandraait kun je hoog laag niet meer verstellen of heel zwaar, te los en je hebt speling, vreemde constructie maar goed de speling is er uit gelukkig. Ik draai ze nu gewoon stevig aan en als ik hoog laag verstellen moet even lossen kleine moeite. bedankt voor het meedenken allemaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.