Hoi

ForwardLex

Nieuw lid
23 nov 2016
6
0
Na jaren van 'lurken' toch maar eens voorstellen :D Ik ben Alex, getrouwd, vader van 3 kinderen (5, 3 en 1 jaar) en een hond (7 jaar ;)).

Ik maak al jaren dingen voor binnen en in de tuin, ooit begonnen door het gewoon te doen. Op onze bovenwoning in Utrecht had ik niet veel plek, heb daar wel een nieuw balkon gemaakt van hardhout. Maar dik 3 jaar geleden verhuisd naar Baarn naar een woning met een garage. Inmiddels de nodige projecten verder (inbouw boekenkast met keeplatten, rijdende 'verborgen' apothekerskast achter een boekenkast, boomhut voor mijn kinderen gemaakt met een onderbouw van een grote (2 meter) kabelhaspel, tuin afscheiding met poort). Momenteel bezig om de boomhut af te maken en een houthok buiten te maken voor het openhaardhout. Daarna gaat de garage definitief omgebouwd worden naar een betere werkplaats, met grote stellingskast, werkbank en een zaagtafel.

Mijn droom is om op termijn mijn geld te kunnen verdienen met mijn handwerk. Ik ben opgeleid als civiel ingenieur maar eigenlijk al mijn hele werkende carrière bij zowel ingenieursbureaus als aannemers blijft mijn droom om iets voor mezelf met mijn handen te doen :rolleyes:. Ik ben vooral iemand die het leuk vind om iets te verzinnen, dit uit te werken en vervolgens ook te maken.

Ik merk dat het fijnere werk me nog niet goed genoeg afgaat, gebruik steeds vaker de bovenfrees, maar mis een goede freestafel, die wil ik dan ook zsm zelf bouwen (mogelijk bij beqwaam als cursus). Wil ook graag leren houtdraaien en lassen :D maar kan niet alles tegelijk.

Lopende en nieuwe projecten die voor mij op de rol staan;

Kroonluchter van oude wijnflessen (met een deksel van een wijnvat)
Adirondack buitenstoelen
Ombouw lamp woonkamer met oude eiken vloerdelen
etc etc etc
 
Laatst bewerkt:

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Hoi Alex, welkom op dit mooie forum, laat eens wat zien van je wenslijst als je aan het bouwen bent!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.