Glas voordeur vervangen voor paneel

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Hoi,
Er is mij gevraagd het glas van een voordeur te vervangen voor vier paneeltjes.
Kunnen iemand mij vertellen of ik nu vanuit binnen of buiten het glas er uit haal?
Ik heb van de klant vooralsnog alleen deze foto's:

Ik hoor graag enige tips
Groet koenthumbnail_IMG_3792.jpgthumbnail_IMG_3791.jpg
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Zo te zien van binnen uit, dat is zoiezo inbraak technisch de beste manier. En volgensmij is het kader wat buiten zit, gewoon een vast kader wat bij de deur hoort.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Zo te zien van binnen uit, dat is zoiezo inbraak technisch de beste manier. En volgensmij is het kader wat buiten zit, gewoon een vast kader wat bij de deur hoort.

Hoe bedoel je inbraaktechnisch.
Als hij er aan de buitenkant uitgaat kunnen ze de latjes eraf halen en erdoorheen.
Als hij aan de binnenkant uitgaat dan is een goeie trap voldoende om hem eruit te schoppen.
Maakt mijn inziens weinig uit.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Hoe bedoel je inbraaktechnisch.
Als hij er aan de buitenkant uitgaat kunnen ze de latjes eraf halen en erdoorheen.
Als hij aan de binnenkant uitgaat dan is een goeie trap voldoende om hem eruit te schoppen.
Maakt mijn inziens weinig uit.

Precies, alleen geeft de ene optie een stuk meer herrie en rommel dan de andere. En dat is dus het voordeel omdat dat inbrekers afschrikt.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Opdeklatten aan de binnenkant is 9 van de 10 keer inbraakgevoeliger dan aan de buitenkant.
Waarom zet ik hier maar niet neer wand dat is een cursus inbreken zonder lawaai.

On topic: buitenkant lijkt op opdekglaslatten, binnenzijde kan ik niet verklaren.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Opdeklatten aan de binnenkant is 9 van de 10 keer inbraakgevoeliger dan aan de buitenkant.
Waarom zet ik hier maar niet neer wand dat is een cursus inbreken zonder lawaai.

Dat kan misschien als de opdek latten niet goed gemonteerd zijn, maar als ze goed vast zitten geloof ik niet dat buitenbeglazing veiliger is. Als namelijk de latten aan de binnen zeide goed vast zitten heb je dus een ruit die aan twee kanten nog vast zit. Terwijl bij buitenbeglazing ze de latten er aan een kant al af kunnen halen, dus minder houvast.


Ik denk dat de latten aan de binnenkant gewoon vierkante latten zijn die met schroefjes op spijkertjes vast zitten. maar ik zou even vragen of de eigenaar van de deur even een detail foto maakt van de deur, dan weet je het zeker.
 
Laatst bewerkt:

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
De deur lijkt in de verte wel wat op mijn voordeur en daar is ooit door de scooterbende een steen door gegooid en toen hebben we er thermopane in gezet en dat is van binnen uit gedaan (dus oude raam er uit en nieuwe er in). Dus mijn vermoeden is dat je de latten er van binnen uit kunt halen. De reden is dat je bij het verwijderen van de latten aan de voorkant (die kunnen er ook af) de deur met veel meer moeite goed krijgt. We moeten de latten binnen nu nog schilderen :(
 

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Bedankt voor het meedenken!
Via de telefoon kwamen we er niet uit, dus toch maar even langsgereden om te kijken en zelf te meten.
Aan de buitenzijde zitten dus fijne glaslatjes.
Die vielen er zowat af dus dat wordt een makkie.
Even twee paneeltjes zagen en verdiepen met de zaagtafel en er in frotten maar :)
Bedankt en een goede nacht.
 

tuoh

Oud hout
Dat is het grote probleem bij buitenliggende glaslatten, een kleine houtsectie die constant onderhevig is aan alle weersinvloeden. Niet voor niks dat bij moderne ramen en deuren de glaslatten aan de binnenzijde zitten!
Als het boeltje toch moet verbouwd worden zou ik hier terdege rekening mee houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.