Essen schaal met handels 394mm

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Al weer een hele tijd geleden dat Ik een draaiwerk heb geplaatst, zo hier is een schaal van Essen hout die Ik in 2003 voorgedraaid heb, met verschillende meer, de meesten groter dan deze.

Ongeveer 15 ½ Inches (40 cm)

White Ash.jpg White Ash 1.jpg White Ash 2.jpg White Ash 3.jpg

Allemaal van deze stukken en sommige hier klaar om gedroogd te worden.

Ash logs.jpg some Ash bowls.jpg
 
P

Pel

Guest
Prachtige schaal Leo, mooie hout tekening maar ook heel mooi gedraaid.

Groet Pel.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Thanks voor al de reacties :D :D

Oh de twee foto’s zijn van 2003, zo all die stuken zijn dus al lang geleden voor gedraaid, en verschillende zitten hier in mijn opslag the wachten tot Ik ze afwerk, zal wel niet gebeuren met al de schalen die hier zitten bij mij :(

sommige hier.jpg en hier.jpg en nog meer.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Zo Leo, dat is een flinke schaal... mooi.

Hoe is het schuren gegaan ? Als ik essen schuur wordt het een heuvellandschap :)

Hi RS, thanks :), Essen moet je heel goed strak draaien zodat je heel weinig hoeft te schuren, het grote verschil van hardheid tussen lente en zomerhout zal Ik het maar noemen, kan je anders wel dat heuvel landschap geven.

Vooral geen grof schuur papier, en hard drukken erop is fataal, Ik kan het verschil wel voelen als je heel fijn over het hout strijkt, maar dat vroege en laat hout geeft Essen wel zijn karakter :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.