Waar kan ik dit vinden?

Blaatschaap84

Nieuw lid
17 jul 2017
15
0
Beste allemaal,

Nu ik eindelijk de ruimte heb, wil ik ook gaan beginnen met het bewerken van hout. Ik heb al een paar projecten in het hoofd. Nu is mijn vraag, waar zou ik een stuk hout zoals in de foto kunnen krijgen? Ik heb al een aantal uren zitten googlen, maar kan niets vinden. De foto heb ik uit een filmpje gehaald: https://www.youtube.com/watch?v=HjCMdKZrekQ


boom.jpg
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Beste allemaal,

Nu ik eindelijk de ruimte heb, wil ik ook gaan beginnen met het bewerken van hout. Ik heb al een paar projecten in het hoofd. Nu is mijn vraag, waar zou ik een stuk hout zoals in de foto kunnen krijgen? Ik heb al een aantal uren zitten googlen, maar kan niets vinden. De foto heb ik uit een filmpje gehaald: https://www.youtube.com/watch?v=HjCMdKZrekQ

Unieke stukken hout. Tijdje terug kwam een buurmeisje, inmiddels buurvrouw, waar ik enorm respect voor heb, met een foto van welke.nl met dat wil ik. Nou heb ik wel wat hout op voorraad liggen. En bij het zien van die foto wist ik dat is dat ene stuk. Een stuk hout met een verhaal en een geschiedenis die bij mij hoort. Stond al zeker vijf jaar in een hoekje van de schuur. Heb niets gezegd..... en een week laten bezinken. Die week mij afgevraagd of ze de waarde en de geschiedenis zou waarderen. Twee generaties jonger. Na een week met het unieke stuk hout op stap gegaan en haar het verhaal verteld. Inmiddels hangt er een prachtig stuk hout bij haar aan het plafond, met een geschiedenis waar ze de helft maar van kent.

Wat ik maar wil zeggen.... voor geld is niet alles te koop. Het is geven en nemen in het leven en soms heel diep slikken. Maar door te geven krijg je soms vanuit een hele andere hoek liefde terug.

Er worden veel vrijwilligers gevraagd bij natuur organisaties als Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Provinciaal landschap en heel veel organisaties. Je kan denken dat is mij niet besteed. Maar juist daar zit je dicht bij het vuur om soms unieke dingen te vinden. Begin met het knotten van wilgen. Ervaar wat het met je als mens doet om bezig te zijn met en in de natuur. Soms krijg je niet de waardering die je hoop te krijgen in de dat werk. Dagen dat het koud en nat is en je denk wat in vredesnaam doe ik hier. Maar als je tijdens een wandelingetje er langs loop en ziet hoe mooi die boom er bij staat dan kan je mij de kat niet wijs maken dat het je waardering geeft.

Ik heb zelf een project HaBuur. Wordt ook niet altijd in dank afgenomen door iedereen. Maar nu ik kinderen en volwassenen zie genieten van wat we als buurt gepresteerd hebben dan voel ik waardering. Ook al krijg ik dat niet altijd direct. Het is een heel lang lopend project, als ik in het begin nagedacht had over hoe lang en hoeveel slapeloze nachten het mij zou kosten. Zou ik direct nee hebben gezegd. Het project is nog niet ten einde en als Don Quichot moet ik nog één molen voorbij. Alleen op dit moment een razende storm die voor bij gaat. Dus als een waar krijgsman wacht ik tot de wind ga liggen. Dit laatste stukje in het project is nu gefinancierd met een bijdrage van een landschaps organisatie. Eind van het jaar hoop ik het af te maken als kroon op mijn werk. Daarna kan ik letterlijk gaan oogsten ook al is het niet altijd de waardering.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.