Werkbank

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Dat is een heel mooie Werkbank geworden. Chapeau!
Hoe ga je dat werkblad de trap afkrijgen? Ik heb al moeite om een slaapkamerdeur naar beneden te krijgen:)
 

beeldhouwer

Actieve deelnemer
Ik kreeg netjes een herinnering van Woodworking dat ze me al een tijdje niet meer gezien hadden op de site en of ik wilde overwegen om weer eens te komen kijken :)
(yep, herkenbaar, teveel hobbies waardoor ik soms heel veel tijd besteed aan het ene en dan weer te weinig aan het andere).
Vandaag dus hier weer even kijken en dan kom je dus inderdaad weer mooie zaken tegen.
Gave klus hoor Houtvos!
 
P

Pel

Guest
Ik kreeg netjes een herinnering van Woodworking dat ze me al een tijdje niet meer gezien hadden op de site en of ik wilde overwegen om weer eens te komen kijken :)
(yep, herkenbaar, teveel hobbies waardoor ik soms heel veel tijd besteed aan het ene en dan weer te weinig aan het andere).
Vandaag dus hier weer even kijken en dan kom je dus inderdaad weer mooie zaken tegen.
Gave klus hoor Houtvos!

Zo vraag ik me al een tijdje af waarom ik geen reacties zie van Ernest Dubois, de man van de bijlen, zijn laatste topic is van 25 september 2017? Hij woont in Friesland, ik weet niet of er forumleden zijn die bij hem in de buurt wonen, hij is een groot vakman op het gebied van bijlen en het hout bewerken met bijlen.
https://www.woodworking.nl/showthread.php?22932-Gereedschap-overnemen

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Op het moment is werken is niet te doen op zolder. HEET!
Desondanks is er wel het e.a. gedaan de afgelopen weken.

Op school een prachtig stuk eik gevonden en daar een klem van gemaakt.
v80g3TU.jpg


9kLPvhN.jpg



De klem + metalen draad worden hierop gemonteerd. Is nog niet af, maar uiteindelijk krijgt dit stuk hout zowel boven als onder aan beide zijdes sponningen en valt 'ie in de drager en in het werkblad. Op deze manier blijft de tafel demonteerbaar.

4zQlG0m.jpg
[/IMG]

94NtVOm.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.