Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Nieuwe schuurmachines van Festool.

Kreeg dit vandaag in de mail.
    Het zou om de bekende schuurmachines gaan die uitgerust worden met een accu en een adapter met een netsnoer

https://www.festool.nl/campagnes/lan...schuurmachines

Tevens zal de verkoop prijs rond de 400 euro zitten.
    Laatst gewijzigd door jefmen; 14-07-17 om 22:35.

Hey hallo
    Ziet er goed uit

Ziet er inderdaad goed uit. Wel jammer dat het geen systeem accu is.

Hier kan je ze alvast bestellen trouwens: http://www.nonpaintstore.nl/nl/festo...pre-order.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MerkiMac Bekijk Berichten
    Ziet er inderdaad goed uit. Wel jammer dat het geen systeem accu is.

Hier kan je ze alvast bestellen trouwens: http://www.nonpaintstore.nl/nl/festo...pre-order.html
    Ja dat vond ik jammer. Niet zoals de vele merken dat de accu's onderling uitwisselbaar zijn.

Het lijken geheel nieuwe machientjes, met een koolborstelloze motoren. Zal wel onderzoek naar gedaan zijn, maar het is dan wel snoerloos, maar nog niet slangloos. Festool gaat juist altijd zo prat op hun stofvrij werken...

jaap

accuschuurmachine ??? ik vind maar 1 ding echt belangrijk aan een schuurmachine en dat is gewicht, die kabel er af is echt geen toegevoegde waarde voor mij, zoals Jaap al zegt, er zit immers nog een slang aan
    Met een hamer past alles...

Ik denk dat ze hiermee zich vooral richten op de proffesionele schilders markt die op locatie werken. En in die markt zit ook wel potentie voor een dergelijke machine. Maar voor de hobbyist of iemand die in zijn werkplaats werkt zie ik niet echt voordelen.
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baas Bekijk Berichten
    Het lijken geheel nieuwe machientjes, met een koolborstelloze motoren. Zal wel onderzoek naar gedaan zijn, maar het is dan wel snoerloos, maar nog niet slangloos. Festool gaat juist altijd zo prat op hun stofvrij werken...

jaap
    Ik heb begrepen dat de stofzak die er voor de accu-TS55 en andere accu-zagen is, ook op deze machientjes past (of vergelijkbaar systeem) & dat die combinatie heel goed werkt. Compleet slang- en snoerloos, dus, als je wilt.

Inderdaad bedoeld om met zo'n stofzakje te gebruiken, en niet met een stofzuiger. Ander type batterij is hem vooral te doen om een goede balans te verkrijgen, met de bestaande accu's ging dat niet.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    D'r kan ook een stofzuigerslang op - ze hebben de 'nieuwe' bajonet-achtige aansluiting.

Forum Rechten