Opknappen Danckaert vlak/vandiktebank

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Ik heb ook zon joekel van een vlak van dikte bak met staaldikte van een tank.' 51 cm breed
Ook ik zou he eens helekmaal uit elkaar moeten halen want de voorte onderrol zit vast en die heb ik maar zo laag gesteld dat die niet meer mee doet . Met
de onder tafel mooi glad geschuurd en gepolijst en voorzien met goede was gaat het best. Ik had problemen met de doorvoer, het aandrijf meganisme met de vertraging met een rubber rol slipte het ruber was verot .
ik heb dat als volgt opgelost: ik heb een moter met fikse vertaging met een op maat gesneden montage plaat geïnstaleerd. Daar op zit een ketting tandwiel waarover de ketting loopt die de aandrijf rollen laten draaien.. de wordt nu geregeld met een frekwentie regelaar waardoor ik de de doorvoersnelheid staploos kan regelen en dat werk echt fantasisch>> Ik heb nog wel wat te doen behalve de niet functinerende onderrol zijn ook de groeven in de aandrijf rol te bod en glad geworden waar door ze ook sneller slippen over het hout die zouden is mooi geslepen moeten worden maar hoe? Ook heb ik al een tijdje twee zware veren liggen om te tafels virtueel lichter te maken want nu (ik wordt wat ouder en spierkracht neemt el jaar met 3 % af ) til ik mij een breuk aan.

hoe knap je die op :
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.jpg
 

Bmw6cillinder

Actieve deelnemer
12 dec 2016
47
0
Ik zou eens navragen bij een metaal verwerkend bedrijf/draaierij mischien hebben zij ideeen.
heb je ook een totaal foto van jou machine als ik hem zo zie zitten er vergelijkbare details aan.
 

sjsjeng

Nieuw lid
3 jan 2021
1
0
Ben je nog met je project bezig? ik heb dezelfde machine. Ik ben vooral benieuwd hoe je de machine gaat afstellen (hoogte van de rollen etc).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.