Nieuwe scheppach cs55 of 2dehands festool/makita

Papui

Actieve deelnemer
27 jun 2017
56
1
Allen,

in een vorige post heb ik al veel goede raad gekregen dus ik hoop ook hier weer veel pro's en contra's te horen.

Volgende week staat de bouw van mijn werktafel op het programma en daarvoor ben ik nog op zoek naar een goede invalcirkelzaag. Een nieuwe festool of makita komt me wat duur uit dus ben ik eens aan het kijken geweest naar een goede 2dehands.

Hier op het forum dankzij de zoekfunctie ben ik al te weten gekomen dat er dikwijls nog goede 2dehands machientjes te vinden zijn dus ik dacht waarom niet. Maar na nog wat verder zoeken op dit forum kwam ik uit bij de scheppach cs55. Deze kost nieuw met geleiderail ongeveer €160, wat dus nog net iets minder is dan een goede 2dehands makita of festool.

Welke zouden jullie prefereren en waarom?

Met vriendelijke groet,
Pasquinel Hendriks.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik ben besmet met het grijs/groen virus, dus ik ben al voorgekleurd, maar ik zou gaan voor een 2e hands festool
Zijn gewoon hele fijne/betrouwbare machientjes
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
ik ben besmet met het grijs/groen virus, dus ik ben al voorgekleurd, maar ik zou gaan voor een 2e hands festool
Zijn gewoon hele fijne/betrouwbare machientjes
Ik heb een 2e hands TS 55, het vorige model. En ik moet zeggen, ik pakte laatst een goedkope inval zaag op, en ben blij dat ik de Festool heb. De 2e hands verfvlekken en imperfecties op mijn zaag zijn in geen vergelijk met de slechte veer in de goedkope invallers, het gedoe met het instellen van de diepte en de rommelige rails. Mijn zaagblad kan geslepen worden, maar verder heeft de al wat oudere zaag niets te klagen.
 

Papui

Actieve deelnemer
27 jun 2017
56
1
Net nog eens gekeken naar de 2dehands prijzen van een makita of festool. Die mannen zijn zelfs 2dehands nog duur, duurder dan verwacht zelfs. Zal nog even doorsparen worden en de tweedehands spullen hier op het forum maar in het oog houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.