Beuken Schaal

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Nico,

Heel mooi en geweldige tekening in het hout.

Als ik het goed zie heb je gewone Danish Oil gebruikt.... klopt dit ?
Ik heb sinds kort verbeterede deense olie. Maar die vind ik te veel glimmen zelfs na de eerste laag al.
Met de "gewone" Danish oil kun je veel beter de glans bepalen.
Niet om slecht te spreken over de verbeterde versie, deze is zeker goed te verwerken en geeft een degelijke bescherming, maar hij is voor mij te veel hoogglans.

Nogmaals... mooie schaal.
 
Hoi Nico,

Heel mooi en geweldige tekening in het hout.

Als ik het goed zie heb je gewone Danish Oil gebruikt.... klopt dit ?
Ik heb sinds kort verbeterede deense olie. Maar die vind ik te veel glimmen zelfs na de eerste laag al.
Met de "gewone" Danish oil kun je veel beter de glans bepalen.
Niet om slecht te spreken over de verbeterde versie, deze is zeker goed te verwerken en geeft een degelijke bescherming, maar hij is voor mij te veel hoogglans.

Nogmaals... mooie schaal.

Ik gebruik inderdaad de gewone Danish oil. Ik heb de verbeterde Deense olie al 2x gekocht, maar ik ben er niet blij mee. Veel te dik en lange droogtijd. Maar dat is mijn ervaring, andere hebben mischien betere resultaten.
 
P

Pel

Guest
Prachtige schaal Nico, de combinatie vakman en het juiste hout maakt de schaal helemaal af.

Groet Pel.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ik vind de Danish oil geweldig stinken (verbeterde)
hoe lossen jullie dat op?

Heb een kistje gemaakt voor de schoonzoon (ca.2 mnd geleden) van buiten en van binnen!! deze olie gebruikt.
Het stinkt nog altijd, en goed ook.

Peter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.