Vraag over dust collector

timmerjan

Nieuw lid
9 jun 2012
10
0
Hallo allemaal,

Zoals al gezegd in mijn voorstel topic heb ik een probleem met de dust collector. Voor mijn gevoel heb ik alles goed aangesloten maar het zaagsel komt voor de helft in de ton en voor de helft in de stofzuiger.

Ik heb nog een paar foto's om het wat duidelijker te maken.

20170705_150733.jpg

20170704_182338.jpg

20170704_172324.jpg

20170704_172120.jpg

Mijn vraag is: hoe is het mogelijk dat er toch nog zaagsel in de stofzuiger en filters komt? Wat doe ik niet goed?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Bij voorbaat dank.

Groeten Jan
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Teveel drukverlies? Die lange smalle buizen nemen veel druk op en dus snelheid waardoor de cycloon slechter werkt.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Lijkt mij niet Damien. Ik gebruik slangen van 3,5mtr zonder problemen.
Denk dat ik om de +/- 15 tonnen vol eens een keer de filterzak moet leeg schudden.
Misschien de ton zelf die het geheel tegen werkt?
Vorm van de ton misschien?
Gewoon ff suggesties he.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
ik heb mijnes ( heb wel die andere versie van aliexpress) hetzelfde aangesloten, misschien de aansluitpasstukken verkorten.. Ik heb er wel een houten systainer onder.

2015-12-10%2012.31.47.jpg
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Lijkt mij niet dat de vorm van de container er veel toe doet. De scheiding hoort namelijk echt in de cycloon plaats te vinden. Maar dat zal nooit lukken als de container, ton of wat dan ook niet lucht dicht is. Ik zou daar eens naar kijken.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ton op zich is al niet geschikt.
Deze wordt bij de geringste belasting al in elkaar gezogen.
Dus of een stevigere ton gebruiken of ringen aanbrengen in de ton.
 

timmerjan

Nieuw lid
9 jun 2012
10
0
Bedankt allen voor de reacties. Ik zal het eens proberen met een andere ton en kijken of het dan beter gaat.

Groet Jan
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Lijkt mij niet dat de vorm van de container er veel toe doet. De scheiding hoort namelijk echt in de cycloon plaats te vinden.
Maar dat zal nooit lukken als de container, ton of wat dan ook niet lucht dicht is. Ik zou daar eens naar kijken.
Dat dacht ik ook maar als de ton niet luchtdicht is wordt deze ook niet in elkaar gezogen.
Zou het kunnen dat door/na de vervorming er toch valse een lucht bijkomt?
Mvg, :).
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Dat dacht ik ook maar als de ton niet luchtdicht is wordt deze ook niet in elkaar gezogen.
Zou het kunnen dat door/na de vervorming er toch valse een lucht bijkomt?
Mvg, :).

Jep dat denk ik ook. De ton is luchtdicht en trekt vacuüm, daardoor is ie zo ingedrukt. Wanner dit gebeurt trekt ie waarschijnlijk valse lucht uit de sluiting met de deksel en wordt de scheiding van het opgezogen materialen verstoord. Er komt dan stroming van tussenuit de deksel naar de stofzuiger. Hierdoor gaat er dan vast materiaal mee de stofzuiger in.

😃
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
+1

Zo te zien aan de foto lijkt dat in ieder geval het eerste probleem waar naar kunt kijken. Met een beetje sigarettenrook kun je zo de valse luchtinlaat opsporen. (Is voor mij alweer een jaar geleden :))
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
+1
Zo te zien aan de foto lijkt dat in ieder geval het eerste probleem waar naar kunt kijken.
Met een beetje sigarettenrook kun je zo de valse luchtinlaat opsporen. (Is voor mij alweer een jaar geleden :))

Dan hoop ik dat timmerjan niet net gestopt is met roken of hiermee moet beginnen,;)
Mvg, :).
 

timmerjan

Nieuw lid
9 jun 2012
10
0
Jep dat denk ik ook. De ton is luchtdicht en trekt vacuüm, daardoor is ie zo ingedrukt. Wanner dit gebeurt trekt ie waarschijnlijk valse lucht uit de sluiting met de deksel en wordt de scheiding van het opgezogen materialen verstoord. Er komt dan stroming van tussenuit de deksel naar de stofzuiger. Hierdoor gaat er dan vast materiaal mee de stofzuiger in.

��

Ik heb in de rand van de deksel waar de ton in valt extra tochtband ingemaakt. Ook in de ijzeren ring zit nog weer tochtband in. Maar misschien is het dan toch niet goed afgesloten. Ik zal dit nog weer eens goed nakijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.