Japans Lampje met Kumiko

Geck0

Actieve deelnemer
Japans lampje van eiken hout is af!

Was erg leerzaam klusje want ik had nog nooit echt pen&gat verbindingen gemaakt., en het is toch gelukt want het hele frame is met pen&gat :)
Er zit in de zijdes + bovenkantje uiteraard wat kumiko., hiervoor heb ik gebruik gemaakt van latjes van 4mmx14mm en de binnenkanten met van dat Shoji papier
Bovenkant kan eraf ., om uiteraard het lampje te kunnen verwisselen .

Afwerking Danish Oil

Dit lampje komt uiteindelijk op mijn indoor Bonsai tafel:cool:



lantern 04.jpg

Lantern 07.jpg

Lantern 03.jpg

Lantern 05.jpg

Lantern 06.jpg

Lantern 08.jpg
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
heel gaaf

was het eiken gemakkelijk te verwerken voor de kumiko's, Japanners nemen meestal wat zachter hout geloof ik
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
was ik helemaal vergeten maar door je nieuwe post eraan herinnerd .......

heb je een tekening van je hulpblokken om die hoeken te zagen ? (22,5 - 30 - 45 - 60 - 67,5 graden)
 

Geck0

Actieve deelnemer
Hier een klein schetsje., de diepte van groef heb ik op 15mm de breedte kan bijv. 14mm zijn., ligt beetje aan eigen voorkeur.
Als de groeven er eenmaal in zitten kan je daarna op afkortzaag de hoeken zagen. + afstandhoudertjes erop zijn zeker aan te raden.

IMG_1440.jpg
IMG_1492.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_1492.jpg
    IMG_1492.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 326
Laatst bewerkt:

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Ik heb dit wel eens vaker voorbij zien komen, maar het blijft elke keer weer een genot voor het oog!
Heel erg gaaf gedaan dit! :)
 
P

Pel

Guest
Prachtige lamp Patrick, het kumiko maakt het helemaal af, zeer mooi gemaakt.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Met mitsu-kude, worden er grotere latjes gebruikt dacht ik, maar de patronen zullen daardoor wel niet makkelijker zijn? Een mooie uitdaging, ik vind die Japanse hout bewerkingen prachtig.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.