Koopje gedaan. MKM 4 assige CNC machine

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een cnc machine! Deze stond sinds 2002 in onze school en wordt vervangen door een 5 assige machine. Omdat er binnen de school verder geen interesse was heb ik dus een goede zaak kunnen doen. Ik heb jaren les gegeven op deze machine en ken ze dus behoorlijk goed.
Sommige weten dat ik me ook bezig houd met muziekinstrumenten maken. Ik maakte hier ook al sommige onderdelen en mallen mee. (Geen paniek, er schiet nog voldoende ambacht over waarvan ik kan genieten als instrumentenbouwer, maar sommige vervelende zaken gaan sneller en leuker met deze machine! :) )
De bedoeling is om, naast mijn eigen projecten, ook freeswerk te doen voor derden. Graag zou ik me richten op andere instrumentenbouwers. Na verschillende gesprekken met andere bouwers blijkt dat hier zeker interesse voor is. Natuurlijk zijn andere projecten ook welkom. Het wordt weliswaar een bijberoep maar om uit de kosten te geraken mag ik niet te kieskeurig zijn in het begin. En ook daar kunnen leuke en uitdagende projecten tussen zitten. Maar voor ik van start kan gaan zal ik eerst voor een aangepaste werkplaats moeten zorgen. Ik heb intussen een aanvraag lopen voor een stedenbouwkundig attest. Intussen kan ik de machine onderbrengen bij mijn ouders. Daar zal ze alleen maar gestockeerd worden. De machine terug plaatsen en in werking stellen kost te veel om dit twee keer te moeten betalen. Spannend allemaal! :cool:

Hierbij enkele foto's...

20170707_113506.jpg

20170707_113522.jpg

20170707_113818.jpg

20170707_113601.jpg

20170710_123822.jpg

Hier staat hij klaar voor transport. Morgen gaat hij op de vrachtwagen.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
wow... wat een groot ding... ben nieuwsgierig wat je er allemaal op maakt. kan je tzt daar een eigen draadje van maken... "de productie van mijn cnc machine" of zo?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.