Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

beeldhouwkopieerfrees

In het jaar 2000 had ik een probleem met de ruimte in mijn werkplaats en heb toen besloten om mijn beeldhouwkopieerfrees naar Jan Vaes te brengen , omdat hij wel plak had , en er hele mooie dingen mee kon maken .

Nu 17 jaar later is dat ruimteprobleem nog steeds een issue , maar ook bij Jan , die het als beste houtdraaier van de Benelux enorm druk heeft , en vandaar dat hij straks mijn frees terug komt brengen .

Hij is origineel gebouwd voor een beelden restauratie atelier in Oostenrijk , en met een medewerker die de liefde vond in Maasbree meegenomen naar hier . Toen de liefde over was vertrok de goede man weer richting de bergen , en de machine naar Loosbroek , daar heb ik er prachtige dingen op gemaakt , van modellen voor paddles tot onderdelen van beelden , stukken van schilderij snijwerk en allerlei snuisterijen en zelfs onderdelen voor gietwerk .Het is een flink kindje maar klein in zijn soort , van een origineel wat afgetast word , maak je 4 identieke kopieen , en dat kan in 3d maar ook in 2d , ik heb er een gigantische hoeveelheid snijgereedschap bij , dat krijg je in èèn cariere niet versleten , zo veel .
    recentelijk is er nog een motor vervangen .

de steek is 50 cm dus er kan echt heel flink werk op gemaakt worden , en de lengte nu 150 cm , maar met wat kunst en vliegwerk , kan dat ook langer.
    je kan er zelfs een robot aan hangen , maar dat is voor de jonger generatie ! en dan zijn de mogelijkheden helemaal eindeloos !kopieermach.jpg

Ik durf het bijna niet te vragen maar wat kost de frees... ( ben n.l. bang dat het buiten mijn budget is )

ik ben ook wel nieuwsgierig, meer foto's zou ook welkom zijn

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ben ook benieuwd wat de prijs is, en graag foto's dat ik er wat meer van kan zien, heb misschien wel interesse?

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 10-07-17 om 15:28.

Prijs en locatie ben ik benieuwd naar, heb jaren geleden zo eentje gebruikt en stiekem wil ik er wel een...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rik ruig Bekijk Berichten
    In het jaar 2000 had ik een probleem met de ruimte in mijn werkplaats en heb toen besloten om mijn beeldhouwkopieerfrees naar Jan Vaes te brengen , omdat hij wel plak had , en er hele mooie dingen mee kon maken .

Nu 17 jaar later is dat ruimteprobleem nog steeds een issue , maar ook bij Jan , die het als beste houtdraaier van de Benelux enorm druk heeft , en vandaar dat hij straks mijn frees terug komt brengen .

Hij is origineel gebouwd voor een beelden restauratie atelier in Oostenrijk , en met een medewerker die de liefde vond in Maasbree meegenomen naar hier . Toen de liefde over was vertrok de goede man weer richting de bergen , en de machine naar Loosbroek , daar heb ik er prachtige dingen op gemaakt , van modellen voor paddels tot onderdelen van beelden , stukken van schilderij snijwerk en allerlei snuisterijen en zelfs onderdelen voor gietwerk .Het is een flink kindje maar klein in zijn soort , van een origineel wat afgetast word , maak je 4 identieke kopieën , en dat kan in 3d maar ook in 2d , ik heb er een gigantische hoeveelheid snijgereedschap bij , dat krijg je in èèn cariere niet versleten , zo veel .
    recentelijk is er nog een motor vervangen .

de steek is 50 cm dus er kan echt heel flink werk op gemaakt worden , en de lengte nu 150 cm , maar met wat kunst en vliegwerk , kan dat ook langer.
    je kan er zelfs een robot aan hangen , maar dat is voor de jonger generatie ! en dan zijn de mogelijkheden helemaal eindeloos !kopieermach.jpg

Hierbij de net geloste delen , het samenstellen kost me even te veel tijd , dus ik zoek zo even een passend plaatsje van een soortgelijke machine op internet
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

kopiermaschi.jpgzo ziet het er uit als je in 2d freest , dat houten rek gaat er uit voor 3d en dan kan je tussen de centers rondwerk zoals beelden maken en als je dan aan het wiel aan de voorzijde draait , dan draaien alle werkstukken , èn het origineel allemaal tegelijk !
    Laatst gewijzigd door rik ruig; 10-07-17 om 15:53.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik haak af, kan het onmogelijk kwijt hier in de werkplaats, ik denk dat daar genoeg gegadigde voor zullen zijn.

Groet Pel.

Ik heb er helaas ook geen ruimte voor ( en dit is voor mijn hobbymatig gebruik helaas veel te groot )

Forum Rechten