Enkele pennen

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Weer een paar pennen gedraaid .
IMG_0520.jpg
Zebrano , had ik nog een stuk van liggen en had ik al een keer geprobeerd .
Padoek , er zit weinig kleur in de nerf maar wilde het toch proberen .
Wenge , enkele weken geleden een paar mooie stukken van gekregen en vind ik zelf de mooiste .
De nerven liggen mooi in een lijn , maar voor de foto heb ik de pen iets verdraaid .
IMG_0521.jpg
Een vraag voor een ervaren pennedraaier .
Vanmiddag geprobeerd beuken te maken voor een pen , maar tijdens het schuren kwam er een donkere waas overheen .
Daarna met nieuw schuurpapier geprobeerd maar het kwam er weer in , beuken toch niet geschikt voor een pen ?
Op mn werk wilde ze proberen met een lasergraveermachine letters er in te maken vandaar beuken .
Is purperhart te gebruiken voor een pen , of word dat met behandelen ook bruin ?

Groeten Willem
 
Laatst bewerkt:

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Het lijkt er op dat je de stalen bussen met je schuurpapier geraakt hebt tijdens het schuren.
Ik heb dit ook 'n keer meegemaakt.
Nogmaals, het lijkt er op..

Succes
Peter
 

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
94
20
Eindhoven
Na het schuren reinigen met brand spiritus, helpt ook met samen gestelde houtsoorten. Wanneer je een pen blank opgebouwd hebt uit verschillende houtsoorten.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Zal wel schuurstof zijn achteraf , had ik met mn beuken snijplank ook . Beuken met ebben strookjes , die heb ik met de stofzuiger schoongemaakt en was het probleem verholpen .
Misschien dat beuken hierin lastig is .

Willem
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Mooi Pennen Willem,
het probleem van de verkleuring heeft idd te maken met wat flyer al aangeeft. Als je licht houtsoorten draait er voor zorgen dat je de bushing niet raakt met je schuurpapier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.