Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 30
    Ik heb ook zoiets gemaakt.
    In mijn opstelling is de zuigkracht aanzienlijk minder na de cycloon dan voor de cycloon. Hebben jullie dat ook?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fleche Bekijk Berichten
    Heb je ook foto's van de aansluitingen op de cycloon? Wil zelf ook iets dergeljks maken met de 3P. Maar dan met een metalen vaatje van 30 liter ofzo en de cycloon plat en in het vat. Zijn de aansluitingen vast of demonteerbaar. Mijn karcher is ook onze 'normale' stofzuiger' en ben er erg teverden mee.
    Als je een platte 'cycloon' wil moet je even googlen op "Thien Baffle"

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ben ook benieuwd naar foto's van de 100mm aansluiting van de Kity naar een stofzuigerslang. Houdt de zuiger dat goed bij?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fleche Bekijk Berichten
    Heb je ook foto's van de aansluitingen op de cycloon? Wil zelf ook iets dergeljks maken met de 3P. Maar dan met een metalen vaatje van 30 liter ofzo en de cycloon plat en in het vat. Zijn de aansluitingen vast of demonteerbaar. Mijn karcher is ook onze 'normale' stofzuiger' en ben er erg teverden mee.
    Hier een fotootje:
    aansl cycloon.jpg

De buis naar de stofzuiger is vast: bevestigd met een schroefbare sluitring die bij de cycloon zat. Dit zou ik nog graag verbeteren.
    De buis naar de "tool" waarvan je wegzuigt is demonteerbaar. Met een beetje schuren pasten die mooi in elkaar.

Dank je voor de snelle foto's. Dus als ik het goed zie zijn ze allebei op de aansluiting van de cycloon geschoven en is de bovenste nog met met een slang klem vast gezet. In mijn ideale ontwerp had ik het idee om de contra van de slang te gebruiken als ware het een stopcontact (van een kapotte Kärcher of zo). Maar zoiets is nergens te vinden of kost me te veel ten opzichte van de rest. Ach, gewoon functioneel is ook mooi (dan heb ik het alleen over mijn eigen ontwerp, niks ten nadele van jouw fraaie constructie).

Ik heb dat met PVC 50 rond opgelost, die kun je eventueel nog warm maken en dan precies op de juiste maat krijgen.
    Ook om de stofzuiger aan te sluiten heb ik een stuk PVC gebruikt en daar wat duct tape omheen gedraaid. Ik heb dar intussen wel een steutje onder gemaakt, het is allemaal niet gelijmd dus wilde wel uit elkaar vallen met heen en weer bewegen.
    Aan de cycloon kan ik een zelfde dikke slang aansluiten naar de vlak/vandikteband of zoals hieronder gewoon de stofzuiger slang zelf die dan aan de bandschuur/zaag/frees/vlakschuur machines gaat.

20151014_191953.jpg
    20151014_191938.jpg
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Deze opstelling is precies wat ik nodig heb in mijn keldertje! Ik heb nu helemaal niets aangesloten op mijn CS 50 EB en ik veeg me een ongeluk na wat zaagwerk. Alleen zie ik op Ali door de bomen het bos niet meer. Zo veel cyclonen, zoveel prijsverschillen maar ik zie geen onderling verschil. Kan iemand me een linkje van een geschikt model cycloon bezorgen voor de opstelling met de Kärcher WD 3P?

Groet, Zaagselsnuiver

voor de normale 55mm aansluiting zijn er 2 typen, de versie met platte bovenkant zoals ik heb:
    Cyclone simpel.jpg

en de aangepaste versie die het nog beter zou moeten doen:
    cyclone beter.jpg

Het grote verschil zit me vooral in de bevestiging op je deksel, de eerste heeft standaard een flens, van het 2de model zijn die wat lastiger te vinden maar zijn er wel
    cyclone beter met flens.jpg
    Voor de rest zijn er wat grotere maten maar het komt erop neer dat de modellen allemaal op hetzelfde neerkomen en je gewoon op prijs moet shoppen.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Bedankt Fantic, ik heb er gelijk een besteld en het is een pak van mijn hart dat ik in ieder geval weet dat het de goeie maat is. Nou op zoek naar een vat en binnenkort bij Coolblue de Kärcher bestellen. Er is op dit moment niet tegenaan te snuiven in mijn keldertje. Is de inhoud van het vat onder de cycloon nog van invloed op de prestaties van het geheel of maakt het niet uit of je een 30 of 60 liter vat gebruikt?

Groet, Zaagselsnuiver
    Laatst gewijzigd door zaagselsnuiver; 08-07-17 om 11:47.

Ik heb de 2e uit de foto's van Fantic.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaagselsnuiver Bekijk Berichten
    Is de inhoud van het vat onder de cycloon nog van invloed op de prestaties van het geheel of maakt het niet uit of je een 30 of 60 liter vat gebruikt?
    Volgens mij maakt dat geen verschil. Enkel als je bewerkingen doet die erg veel volume veroorzaken zoals schaven, dan maakt het iets uit omdat je een 60L minder snel vol zit en dus minder vaak moet erafhalen-leegmaken-terugeropzetten.

Forum Rechten