Spantbenen aanlassen in kapconstructie

jeffrey

Nieuw lid
7 feb 2013
22
1
Momenteel in een oud gebouw aan het werk.
De dakvoet is slecht.

muurplaten gedeeltelijk vernieuwen en 16 spantpoten aanlassen hierbij enkele foto's.
IMG_2396.jpgIMG_2397.jpgIMG_2395.jpgIMG_2394.jpg
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
En ook de hanenbalk dacht wat later. Ja, dan lijkt het logischer. Ik heb in mijn eerste bericht wat meer context te zien aangevraagd maar later gewist van het bericht. Ik wil niet al te veel eisende overkomen. Probeer ik de laatste tijd daar meer op te letten.
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
En ook de hanenbalk dacht wat later. Ja, dan lijkt het logischer. Ik heb in mijn eerste bericht wat meer context te zien aangevraagd maar later gewist van het bericht. Ik wil niet al te veel eisende overkomen. Probeer ik de laatste tijd daar meer op te letten.

De puntjes mogen wel op de i geplaatst worden vind ik, daar word iedereen wijzer van.
Als er enkel hanebalken zitten en geen gordingen vraagt de las wel om een stalen band rond de onderste helft van de las. Tenminste, zo zou ik het toch doen.
 

jeffrey

Nieuw lid
7 feb 2013
22
1
Hierbij nog een toelichting.

De oriëntatie van de las is door de architect vastgelegd.

De las is volledig gelijmd in constructielijm.
En twee m12 draadend.

De las zit met een draadend aan de voet vast op de muurplaat.

De kap wordt eerst geheel klaargemaakt.Daarna schoon gemaakt en daarna gespoten door een bedrijf om de houtworm tegen te gaan.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Klinkt goed
thumb-up.gif


Een architect is geen constructeur he? ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.