Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 40 van de 40
    Spijtig maar aangezien ik de zaag volgende week al nodig heb zal ik bij mijn keuze blijven.
    Ne mens kan altijd blijven wachten natuurlijk, en het is nog te zien of de nieuwe versie een verbetering is (alhoewel dat de nieuwe lock voor het links rechts tilten wel een duidelijke verbetering is van de huidige, maar dat overleef ik wel).

Misschien was dat wel de reden voor de relatief goeie prijs.

Die nieuwe zaag van makita ziet er idd goed uit. Ben zelf ook al tijdje op zoek, kapex vind ik ook veel geld (zal niet zeggen te duur, want wat is te duur....)
    Ben benieuwd wat die prijs gaat worden in nederland

heb makita.nl een mail gestuurd over hun nieuwe afkortzaag. Die komt het laatste kwartaal van dit jaar naar nederland, adviesprijs is nog niet bekend.
    Dus we wachten even af, heb zelf nog geen haast. Lijkt me wel een goede kanshebber

Nog een geluk dat ik niet gewacht heb...
    Net vandaag mailtje ontvangen van Toolnation dat ze onderweg is, levering morgen.
    Kan ik er tijdens mijn vakantie nog wat mee spelen!

Ben benieuwd hoe je de makita bevalt Gunny.
    Kun je even je eerste bevindingen laten weten?

Hoi Roeliepoelie, de Makita is goed aangekomen. Door de drukke dagen heb ik jammer genoeg nog niet voldoende tijd gehad om alles uit te proberen,
    maar dat zal de volgende weken wel het geval zijn aangezien ik er onze garage terug mee ga opbouwen.
    Eens die er staat zal ik iets laten weten!

Eerste feedback:
    Wereld van verschil in vergelijking met de Metabo waarmee ik voorheen werkte, maar dat was wel te verwachten

Enkele Oregon balken moeten verzagen voor het dak van de garage (15 op 9): ging erdoor als door boter en zeer zuivere zaagsnede met het meegeleverde zaagblad.
    Het meegeleverde winkelhaakje is niet veel waard, dus best kijken of je zelf een kleine winkelhaak hebt om de machine in te stellen.
    Bij mij was er een kleine naregeling nodig om alles in te stellen, maar het voelt allemaal zeer stevig en duurzaam aan.
    Het naregelen gaat zeer vlot, de laser stond perfect vanuit de doos.

De geleiding van de zaag is zeer soepel te noemen, dus ook daar geen probleem.
    Nog geen stofzuiger kunnen aansluiten, dus momenteel met het opvangbakje (maar het is geen festool op dat vlak, dus er vliegt wel iets naast).
    Dit en volgend weekend werken we de garage verder af (houtskelet frame voor en achter), dus dan laat ik terug weten wat de bevindingen zijn.
    Laatst gewijzigd door gunny; 03-08-17 om 10:02.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gunny Bekijk Berichten
    Ik woon in België, tegen Torhout. Zou dus een 3u rit enkel zijn, wat me net iets te ver is.
    Maar toch bedankt voor het aanbod jpandriesse!

LS1016LB besteld bij Toolnation vanwege de garantie (bedankt voor de tip Jeevanbee).
    Kijk er al naar uit!

Bedankt iedereen voor de tips!
    Als ik me niet vergis dan kan je, mits aankoop in NL, deze machine niet registreren op Makita.be
    Als je plaats van aankoop moet ingeven dan kan je geen ander land selecteren.
    Kan natuurlijk zijn dat dit intussen werd aangepast.

Toch wel hoor. Heb via Toolnation al de Makita DHP484 aangekocht, en daar kon ik de garantie perfect registreren bij Makita.

Laatste update:

Zeer tevreden met de Makita!
    Vrij draagbaar wat momenteel handig is omdat ik nog geen werkbank heb om hem op vast te zetten.
    Nauwkeurigheid: na een kleine calibratie (die zeer gemakkelijk gaat) is de zaag perfect haaks (check via 5 cut techniek) en verloopt momenteel (na het zagen van ettelijke kepers) niet.
    Er is wel wat tandwiellawaai wanneer je door materiaal zaagt, maar het lijkt geen probleem te zijn om een zuivere zaagsnede te krijgen.
    Stofafzuiging heb ik nog niet kunnen testen met stofzuiger; zonder komt er redelijk wat in de bak maar vliegt er natuurlijk ook redelijk wat naast de zaag.
    Het zaagblad die met de zaag komt lijkt me ook van goede kwaliteit (alhoewel ik hier nog maar weinig ervaring in heb); de zaagsnede is mooi glad dus voor mij dik in orde.

Het veiligheidsmechanisme is soms wel een beetje lastig om te gebruiken (hendel voor de kap en dubbele knop voor de zaag), ofwel zijn mijn handen te klein...

Het kunnen verplaatsen van de laser (links of rechts van het zaagblad) is ook een leuke feature!

Dus hier een zeer tevreden eigenaar.
    Nu nog werk maken van die opklapbare werkbank!

Forum Rechten