Projectje: Tuintafel beton met 2 houten poten

Broos

Actieve deelnemer
12 mrt 2013
45
6
Zuidhorn
Heb een betonnen tafel (2000x900) gemaakt van lichtgewicht met twee houten poten (150x150)
Eerst bekisting gemaakt van betonplex 18mm, bewapeningsijzer gelast, bekisting ingespoten met WD 40, storten, trillen, en drogen maar.
Is mijn eerste projectje van beton :) Was erg leerzaam...
tafel.jpg

tafel 1.jpg

tafel 2.jpg
 
Laatst bewerkt:

Broos

Actieve deelnemer
12 mrt 2013
45
6
Zuidhorn
Hallo Toxiq,

Het blad wil ik afwerken met lijnolie. Mocht iemand een beter idee hebben? Welkom!
Heb een paar foto's bijgevoegd. In het midden van het blad zitten nog wat resten van luchtbelletjes :-(

tafel 3.jpg

tafel 4.jpg

tefel 5.jpg
 
P

Pel

Guest
Ik zou het zo laten, het mag m.i. gerust gezien worden dat het beton is, je kunt er ook betonverf opsmeren maar of het daar mooier op wordt?

Groet Pel.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Ziet er goed uit Broos, erg mooi. Heb je hier nog speciale beton voor gebruikt extra toevoegingen voor gebruikt?
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Paar vraagjes over het werken met beton:

Heb je de zijkant en het blad in één keer gegoten, of het blad eerst wat laten uitharden?
Facetrandje door de platen af te kitten, of achteraf geslepen?
Gewoon een betonnet als wapening? Hoe op zijn plaats gehouden?
Bevestiging voor houten poten ingeboord na het gieten, of de vijzen mee ingegoten?

Knappe tafel overigens.
 

Broos

Actieve deelnemer
12 mrt 2013
45
6
Zuidhorn
Ziet er goed uit Broos, erg mooi. Heb je hier nog speciale beton voor gebruikt extra toevoegingen voor gebruikt?
Heb lichtgewicht beton gebruikt, in de hoop dat het geheel wat lichter zou worden. Zijn 17 zakjes in gegaan.
 

Broos

Actieve deelnemer
12 mrt 2013
45
6
Zuidhorn
Paar vraagjes over het werken met beton:

Heb je de zijkant en het blad in één keer gegoten, of het blad eerst wat laten uitharden?
Facetrandje door de platen af te kitten, of achteraf geslepen?
Gewoon een betonnet als wapening? Hoe op zijn plaats gehouden?
Bevestiging voor houten poten ingeboord na het gieten, of de vijzen mee ingegoten?

Knappe tafel overigens.

Hallo brt,
Heb alles in een keer gegoten. Eerst het blad vo gestort, plaat er op en vervolgens de poot gestort.
Aan de binnenzijde van de bekisting heb siliconenkit aangebracht, werkt goed. Moet alleen nog wat meer aandacht besteden aan mij kit-vaardigheid.
Heb een betonnet en los betonijzer (6mm) gebogen eb even aan elkaar gelast. Dit het ik met een paar ijzerdraadjes en schroeven aan de buitenzijde van de bekisting op z'n plek gehouden.
Nat het storten en trillen heb ik gaten (12mm) in het blad geboord en daar draadeinden in gestoken. Hier kwam ook nog best veel lucht door naar buiten. Ze lijken goed vast te zitten.

Gr. Bram
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.