Lesje "tackers for dummies"

ojee99

Nieuw lid
24 aug 2018
11
0
Omdat ik al bijna alles van Makita heb ook maar gegaan voor een. 8 bar brad tacker van Makita, voor zo’n 8 tientjes ook best betaalbaar vond ik. Heb er de 12mm multiplex aftimmering van een koof in de keuken in no time mee vastgezet op 27mm vuren latten.
veel handiger dan voorboren, schroeven, volgende gaatje, etc.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb een jaartje terug een goedkoop spijkerpistool gekocht, een Ryobi. Ik gebruik het niet erg vaak maar met tamelijk dun plaatwerk is het soms een uitkomst, vooral als vervanging van klemmen bij het lijmen.

https://www.homedepot.com/p/RYOBI-1...er-Tool-Only-with-Sample-Nails-P320/203810823

Ik had al batterijen en een lader maar ik heb er wel een vettere batterij bij gekocht omdat het pistool aardig wat energie aan kan. Ik ben er zeer tevreden over.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.915
2.535
18 GA type F. Ook wel mini brad genoemd. GA is volgens mij een amerikaanse maatvoering. Hoe hoger het getal, hoe dunner de nagel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.