Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 48

Lesje "tackers for dummies"

Ik overweeg de aanschaf van een DIY-tacker voor nagels van 15-20 mm of groter. Ik heb er (gevoelsmatig) rond de 100-150 euro voor over.

Mijn eerste idee was dat een elektrische tacker het handigste is (ik heb en wil eigenlijk geen compressor), maar ik lees hier en daar dat pneumatische tackers wel beter zijn dan elektrische. Ik zoek iets waarmee ik door 9 en 12 mm plaatmateriaal zoals berkenmulti en mdf of door vuren latten heen kom (meestal als ondersteuning van lijmverbindingen), zonder dat ik naderhand nog met een hamer en drevel aan de slag moet. Ik zal de tacker niet heel vaak gebruiken, 1x per maand ofzo. Op internet zie je de prijzen variëren van 45 euro tot ruim over de 500... Verder zie ik dat er veel verschillende soorten en maten nagels zijn met uiteenlopende prijzen. Ik wil in ieder geval geen tacker waarbij ik aan merkgebonden nagels vast zit, of zijn nagels altijd universeel?

Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij een lesje "tackers for dummies" geven? Wat voor soort tacker en nagels heb ik voor mijn doeleinden nodig en waar moet ik op letten bij de aanschaf?

Bedankt,

Martijn

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    je zit niet vast aan een merk, wel aan een type. Zoals Minibrads om er een te noemen. Zijn goedkoop per 5000 te koop.

En inderdaad lucht is het beste. Voor weinig heb je al een goede tacker op lucht.
    Voor 18V zijn er ook machines maar dan wil je geen instapmodel. Die zijn traag en duwen de spijker in het hout, je wilt er een die intern een mini compressortje heeft en hem er ook met lucht inslaat. Maar die zijn wel een stukje duurder.

Wil je echt geen compressor? Een senco PC1010 (deze is stil i.t.t. andere goedkope compressortjes) is niet duur en kan je een leven lang mee spijkeren, en de banden oppompen, en je werkplaats schoonspuiten, en later ook mee nieten, en.. en..
    Laatst gewijzigd door Sang; 30-06-17 om 16:34.

Onlangs ben ik gevallen voor de Lidll tacker.
    Dit was leergeld: zelfs door 3 mm triplex met daarachter vuren-hout krijgt dit ding niet de kleinste spijker helemaal ingeschoten.

je weet dat de diepte waarop de spijker wordt geschoten van de spijker instelbaar is?

Hmm, ik heb zelf een Lidl tacker en een Senco. Die Lidl doet het ook prima hoor. Inderdaad even goed instellen. Luchtdruk aanpassen en op de tacker zelf zit ook nog een wieltje waarmee je de kracht wat kan aanpassen. 3mm triplex zou echt geen enkel probleem hoeven zijn.

Als je bradjes te kort zijn slaat de tacker ze er ook niet in.

Voor het simpele takkenwerk gebruik ik een goedkope handtacker, dat gaat prima, dus niet elektriek......
    voor net grotere werk eentje op lucht
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

@Bert2: krijg je met een handtacker 2cm lange nagels door 12 mm multiplex dan?

Dacht het wel, meestal gebruik ik weliswaar 15mm nieten. Kan het niet ff uitproberen, ben vergeten de tracker mee te nemen op vakantie
    hoop er thuis ff aan te denken.
    groet
    Bert
    Let's make better mistakes tomorrow

Volgende keer wel meenemen, hoor! Voor als je de tent haringen bent vergeten ;-)

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten