olie

goud-van-hout

Nieuw lid
14 okt 2009
18
0
Meubelproducten.nl zei:
Naar mijn weten verkoopt osmo zijn producten niet onder een andere naam en bovendien wordt het in Duitsland geproduceerd. Onze producten daarentegen zijn in Nederland ontwikkeld en geproduceerd.

Blue Dolphin is de naam waaronder osmo producten ook worden verkocht in Nederland,is het eigen merk van de osmo importeur.

groet,
albert
 

snuffthepunk

Nieuw lid
1 okt 2009
4
0
Heb zelf net een eiken tafelblad afgewerkt met een aantal lagen Skylt lak (ultramat). Moet zeggen... Ziet er vooralsnog prima uit. Ziet er zeer natuurlijk uit (alsof er echt niets anders mee gedaan is dan schuren). Het lijkt net iets lichter weg te trekken nog. Als je de website mag geloven van Rigostep is het zeer krasbestendig. Mag ook wel voor 40 euro de liter...
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit vind ik wel een heel aansprekend onderwerp. Als je er dan zo door heen leest staan er wel heel veel wetenswaardigheden in. Dat Skylt klinkt ook interessant, zeker als afwerking op esdoorn. Heeft iemand daar ervaring mee?

jaap
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
jpandriesse zei:
Het is voor ons de Skylt 2 componenten lak geworden. Kost wat :shock: , maar dan heb je ook wat (hoop ik).
Volgende week komt er in de keuken nog een nieuw deur kozijn, dan het laatste stukje vloer leggen en dan maar eens aan het lakken. Ik ben benieuwd.

Als er nog practische tips zijn, ik hoor het graag ;)

snuffthepunk zei:
Heb zelf net een eiken tafelblad afgewerkt met een aantal lagen Skylt lak (ultramat). Moet zeggen... Ziet er vooralsnog prima uit. Ziet er zeer natuurlijk uit (alsof er echt niets anders mee gedaan is dan schuren). Het lijkt net iets lichter weg te trekken nog. Als je de website mag geloven van Rigostep is het zeer krasbestendig. Mag ook wel voor 40 euro de liter...

Ik was dit topic alweer vergeten.
De vloer zit ondertussen in de lak, keuken en hal 4 lagen en de woonkamer vloer 3 lagen.
De lak laat zit goed opbrengen (eerst 2 lagen, dan schuren om de opgetrokken houtvezels glad te krijgen en dan nog 1 of 2 dikke lagen), is vlot weer begaanbaar en droogt, zoals snuff al aangeeft, heel mooi transparant op. Het is inderdaad net alsof het hout niet bewerkt is.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Wij zijn er erg mee in onze sas.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb een salontafel (eikenhout) gemaakt en wil het afwerken met skylt ultramat vanwege zijn natural look en vanwege voorgaande lovende tekst.

Mijn vraag nu: Zijn de ervaringen nog steeds zo positief als in dit draadje beschreven? Kan de lak tegen alcohol (ik drink niet alleen chocolademelk aan de salontafel en er gaat wel eens wat mis :). Mijn vrouw heeft een grote afkeer van kringen in een tafelblad, vandaar.

Met vr. groet
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.