verdeelstekker stofafzuiging

beki

Actieve deelnemer
2 jan 2012
36
0
Hey,

Ik heb een stofzuiger, en een hoop machines.
Nu merk ik dat het veel gebeurd dat ik moet wisselen van machine, en dan moet ik stekker versteken, en stofzuigerslang versteken.
En ik vind dat te lastig (zeker met de nieuwe cleantec van festool, die super goed blijft zitten, maar toch moeite vergt om los te krijgen...)

Nu ben ik op zoek naar een verdeelstekker voor mijn ventilatie.
Dit zou dus een doos zijn met X elektrische uitgangen, en X ventilatie uitgangen. En 1 ventilatie 'ingang', en 1 elektrische ingang.

En ik zou willen dat ventilatie uitgang 1 open gaat op het moment dat er verbruik is op elektrische uitgang 1 enzoverder....

En het zou handig zijn mocht dit in een systainer zitten zodat dit op mijn CTL26 kan gezet worden.

Bestaat dit?
Ik weet dat er centrale afzuigsystemen bestaan, waarbij de centrale stofzuiger X uitgangen heeft, en begint te draaien als er een uitgang open gaat, maar ik wil dit in een systainer krijgen..

Ok je krijgt op den duur een kluwen van draden, maar als je beetje machines op de juiste plaats legt, en als je elektrische kabels vast maakt aan de stofzuiger buis, valt dit te vermijden.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Begrijp ik goed dat je ook meerdere zuigaansluitingen wil, die moeten openen wanneer je het bijbehorend stopcontact gebruikt? Je zou dan elektrisch schakelende kleppen nodig hebben en dat is best luxe maar kan wel :cool:

Indien je een stevige 'slof' op je stofzuiger aansluit, schakelt de stofzuiger vanzelf in zodra één vd apparaten inschakelt, je moet dan nog wel de slang op het juiste apparaat zetten natuurlijk.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Op zich moet het wel te doen zijn dat het allemaal automatisch gaat.
Met kant en klare materialen wordt het denk ik wel een dure geschiedenis maar als je handig bent met electronica en wat mechanica moet het zelf zeker te bouwen zijn bv met een Arduino.

Met een aantal stroom sensoren en bv servo's ben je al een heel eind. De stroom sensor meet dat er een apparaat gebruikt wordt en geeft dit door aan de Arduino die dan de bijbehorende servo bediend die de klep opent of sluit, een relais er aan voor de afzuiging eventueel zo maken dat als er 1 apparaat gebruikt wordt de andere niet gebruikt kunnen worden komen er wat meer relais bij.
 

beki

Actieve deelnemer
2 jan 2012
36
0
Ik zou het kunnen maken met arduino, maar ben op zoek naar kleppen voor de stofzuiger.
Vind niet direct iets dat actief geschakeld kan worden (dus terwijl stofzuiger zuigt, moet de klep open en dicht kunnen..
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Ik heb een drie-voudig verlengsnoer in de stofzuiger zitten dus hoef alleen de slang te wisselen. Dat werkt voor mij goed genoeg.
3-voudig-verlengkabel-kleur-zwart.jpg


Ben wel benieuwd of je idee haal- & bruikbaar is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.