Even voorstellen..

Steeneik

Nieuw lid
27 dec 2016
17
1
Hallo allen,

Ik ben Ronald van Beek, woonachtig in Lent (gemeente Nijmegen) en tijdens kantooruren werkzaam als analist op een Genetisch Laboratorium. Ik bekijk het forum al enkele weken en vond dat ik me nu maar eens moest voorstellen, bij deze.
5 jaar geleden begonnen bij meubelmakerij Kopshout te Nijmegen als cursist om wat meer kennis op te doen van hout en het gereedschap waar je dit mooie materiaal mee kan bewerken. Begonnen met de beginnerscursus en al snel via de vervolgcursus in "de klas" van Bert Aalbers terecht gekomen, waarschijnlijk voor de meeste van jullie een bekend meubelmaker. Enkele jaren geleden toen er flyers van het 1Boom project bij Kopshout lagen de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven.... en ingeloot, mooie en leerzame ervaring. Thuis heb ik een kleine werkplaats (2/3 van de garage) van ~12m2 met een werkbank, een EB PK200, een KITY 635 en het nodige handgereedschap. Hiermee kan ik redelijk uit de voeten voor het lichte werk, het zware werk doe ik bij Kopshout. Na de eerste jaren veel voor mezelf en m'n gezin gemaakt te hebben maak ik de laatste tijd steeds vaker voor familie en vrienden. Natuurlijk hoop ik nog het nodige van jullie te kunnen leren en zal zeker in de toekomst vaker op dit forum te vinden zijn !
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Ronald, je mag ook foto's plaatsen van je werkstukken, daar zijn we nogal gek op als forum, andere forumleden doen zo ook ideeën op.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Steeneik

Nieuw lid
27 dec 2016
17
1
Hallo Pel,

Mijn laatste project was een boekentafeltje voor mijn schoonvader, vogelliefhebber.. Het is gemaakt van esdoorn en eik, in het "gat" heb ik met epoxyhars een snavel van een lepelaar (vondst op vlieland) verwerkt.

Grt, Ronald


IMG_0988.jpgIMG_0987-001.jpg
 
P

Pel

Guest
Prachtig tafeltje Ronald, hoe kwam je op dat idee om de snavel van de lepelaar erin te verwerken? Heb zelf ook vogelen als hobby.

Groet Pel.
 

Steeneik

Nieuw lid
27 dec 2016
17
1
Wens van mijn schoonvader om er een van zijn vogelvondsten in te verwerken, schedeltjes waren te groot en de snavel was precies de juiste maat.

Groet, Ronald
 

Steeneik

Nieuw lid
27 dec 2016
17
1
Dank voor het warme onthaal, ik voel me al gelijk thuis !
Ivm werk ed nu weinig tijd voor een nieuw project maar als de tijd daar is zal ik zeker verslag gaan doen van een volgend project !


Groet, Ronald
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.