De grote en de kleine

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Ja ik pas weer in mijn werkplaats:eek: Na mijn extra vakantie :( maar eens een handvat gemaakt voor de grote platte beitel. Handvat van gouderegenhout. (niet de mooiste kwaliteit)
Kleine beitel is een Dastra steekbeitel 2 mm. Deze heb ik in het verleden een beetje gepimd. Mooi hardhouten handvat en het lemmet voor het grootste gedeelte hoogglans gepolijst.
Nu graag van de houtdraaiers de meningen over de slijpvorm van de platte beitel. Ik denk erover om de hoge punt halfrond te maken. Dan kan ik deze beitel ook voor afruwen gebruiken
en voor het weghalen van veel hout. Nadeel is dan weer dat ik deze beitel bij het draaien van pennen meer moet slijpen:p. Het snijoppervlak is nu lekker groot. Ander nadeel is dat ik dan een
cbn steen moet aanschaffen. Ach dat heeft ook weer voordelen.:rolleyes:
Het merk is Neuhammer (vh glaser) en ik overweeg om het lemmet ook te polijsten. Deze beitels is een kleine 50mm breed.

IMG_20170628_165028.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.