een gebogen schap

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ik heb een schap gemaakt voor mn dvd's, cd's en boeken en die ziet er zo uit;


Gemaakt van mdf dat daarna gespoten is.

Attached files
 

Kimai

Nieuw lid
19 nov 2010
4
0
Leuk ontwerp, door die ronding vallen ook die dvd's niet om als ze tegen elkaar staan.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Rick, graag gedaan. Succes met het frezen van de rondingen, gelukkig had ik beschikking over een cnc freesmachine.

Ja klopt dvd's vallen niet om en je hebt ook geen openingen omdat de dvds vanzelf naar het laagste punt schuiven. Onderaan een dvd ertussen doen is dan ook even stoeien :lol:
 

tomasolaerts

Actieve deelnemer
5 aug 2010
33
0
Hoe dik is het MDF?
en hoe heb je dan je verbindingen gemaakt?

mooi ontwerp en heel mooi gemaakt!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Achterwand is 18mm mdf. De schap zelf is 2 x 9mm mdf. Eerste laag vast tacken op de achterwand met nietjes, tweede laag helemaal insmeren met lijm en dan door de eerste laag heen op de achterwand vastschroeven met 3,5x45. Aan de voorkant hier en daar ook een schroefje gegeven met 3,5x16. En daarna plamuren en spuiten maar.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Staat heel erg leuk!! De onderste had nog wel wat sterker gebogen mogen zijn (vind ik, niks van aantrekken). Je zou voor het gebruiksgemak hier en daar nog een schotje kunnen maken zodat de dvd's in pakketjes op het schap staan. Ron Arad deed iets soortgelijks in zijn beroemde boekenplank de bookwurm.

jaap


Attached files
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Haha, het is dezelfde diameter :)

Maar ik heb op autocad wat zitten vervelen en dit was toch wel de mooiste ronding. Die extra schotjes zijn bijna niet meer nodig, er kunnen (maar) nog zn 15 dvds bij. Kijk maar:

http://i55.tinypic.com/53292.jpg
Trouwens Jaap, is het niet mogelijk om een mobiele aplicatie op deze site toe te voegen zodat er makkelijk mee op smartphones etc gekeken kan worden?
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
misschien kun je je foto iets verkleinen, dat kijkt wat makkelijker ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.