Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: een gebogen schap

een gebogen schap

Ik heb een schap gemaakt voor mn dvd's, cd's en boeken en die ziet er zo uit;

Gemaakt van mdf dat daarna gespoten is.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: een gebogen schap

buitengewoon apart ontwerp. leuk idee, ik ga hier zeker eens wat mee doen. bedankt voor het posten!!!

rick

Leuk ontwerp, door die ronding vallen ook die dvd's niet om als ze tegen elkaar staan.

Rick, graag gedaan. Succes met het frezen van de rondingen, gelukkig had ik beschikking over een cnc freesmachine.

Ja klopt dvd's vallen niet om en je hebt ook geen openingen omdat de dvds vanzelf naar het laagste punt schuiven. Onderaan een dvd ertussen doen is dan ook even stoeien :lol:

Hoe dik is het MDF?
    en hoe heb je dan je verbindingen gemaakt?

mooi ontwerp en heel mooi gemaakt!

Achterwand is 18mm mdf. De schap zelf is 2 x 9mm mdf. Eerste laag vast tacken op de achterwand met nietjes, tweede laag helemaal insmeren met lijm en dan door de eerste laag heen op de achterwand vastschroeven met 3,5x45. Aan de voorkant hier en daar ook een schroefje gegeven met 3,5x16. En daarna plamuren en spuiten maar.

Staat heel erg leuk!! De onderste had nog wel wat sterker gebogen mogen zijn (vind ik, niks van aantrekken). Je zou voor het gebruiksgemak hier en daar nog een schotje kunnen maken zodat de dvd's in pakketjes op het schap staan. Ron Arad deed iets soortgelijks in zijn beroemde boekenplank de bookwurm.

jaap

Attached files

Haha, het is dezelfde diameter

Maar ik heb op autocad wat zitten vervelen en dit was toch wel de mooiste ronding. Die extra schotjes zijn bijna niet meer nodig, er kunnen (maar) nog zn 15 dvds bij. Kijk maar:

http://i55.tinypic.com/53292.jpg
    Trouwens Jaap, is het niet mogelijk om een mobiele aplicatie op deze site toe te voegen zodat er makkelijk mee op smartphones etc gekeken kan worden?

misschien kun je je foto iets verkleinen, dat kijkt wat makkelijker

Forum Rechten