Ook maar even voorstellen

Bruina

Actieve deelnemer
25 jun 2017
37
0
Tolkamer
Hallo Woodworkers,

Mijn naam is Ad. Ik ben op het moment van schrijven 46 jaar en woon sinds jaar samen met mijn vrouw en drie kinderen in Tolkamer.
Als kind was ik vaak bij mijn vader in de buurt te vinden met een hamer, zaag en wat spijkers. Hij was nl in zijn jongere jaren timmerman op de lokale scheepswerf en toen hij op de tekenkamer terecht kwam nog verwoed knuttelaar. Ik denk dat de voorliefde voor hout en knutselen dan ook zeker met de paplepel is ingegoten.

Tijdens mijn stage van de MTS bouwkunde ben ik zelf ook in een timmerwerkplaats terecht gekomen waar ik van een oude maar zeer ervaren rot de kneepjes van het vak in een werkplaats mocht leren. Ook na het behalen van mijn diploma heb ik nog enige tijd bij deze bouwonderneming gewerkt en later, als overbrugging tussen het behalen van mijn diploma en de dienstplicht, nog als timmerman op de bouw. Na mijn dienstijd heb ik echter de hamer als beroep aan de wilgen gehangen.

Na het opknappen van diverse woningen van vrienden en ons eigen huis heb ik een tijd niets tot weinig meer aan klussen ondernomen en heb ik me op mijn andere hobby gitaar spelen gestort. Tot ik ondekte dat ik zelf ook spulletjes van pedalen tot versterkers zelf kon maken. Dan mag het zelf maken van een instrument natuurlijk ook niet ontbreken. Dus aan de slag met hout om een gitaar te maken.

Het gitaar bouwen ging me redelijk goed af. Door het werken met hout en gereedschap kwam ik er achter dat ik toch wel een voorliefde had voor het werken met en bewerken van hout. De aanschaf van een bovenfrees en het maken van een eigen freestafel wakkerde het vuurtje nog verder aan. Inmiddels ben ik sinds enige tijd weer regelmatig in mijn keldertje en buiten in de weer met dit prachtige product en vond ik het tijd worden om me meer te gaan verdiepen in "woodworking". Bij de Baptist in Arnhem werd/wordt voor diverse vragen en antwoorden regelmatig naar dit forum verwezen. En terecht. Dit is een prachte vergaarbak van kennis en mooie projecten. Derhalve ook mijn aanmelding.

Ik hoop hier veel te mogen kijken/leren en wie weet bijdragen.

Groet,
Ad
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Ad, hoe zeggen ze dat ook al weer, het hout kruipt waar het niet gaan kan, of was het nu bloed?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.