Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13
    Hallo Rene,
    Misschien nu te laat, maar het enkele kruisstaal van Veritas is veel nauwkeuriger/makkelijker in te stellen dan het dubbele door het schroefsysteem. Het dubbele gebruik ik alleen voor het uitzetten van pennen/gaten.
    Groet,
    Hans

Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    @Chenak Ik heb daar wel over getwijfeld, maar ik zal hem vooral gebruiken voor het uitzetten van pennen en gaten en het aftekenen van railposities op laden. Doe ik nu met een blokhaak of duimstok.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    ik gebruik een houten nog van de lts (nooitgedacht)

schaalverdeling is allang afgesleten als hij er ooit op stond.
    Maar dat maakt niet uit als je nauwkeurig wilt werken meet je toch alles met het zelfde gereedschap.
    in mijn geval een timmermans duimstok.
    het gaat er namelijk niet om dat hoe groot iets exact is maar dat op of in elkaar past.
    Zo doe ik het ook en het werkt nog steeds goed. De mijne zijn inmiddels 45 jaar oud (enkel + dubbel). Met een wiggetje. Maat oké: dan een klein tikje op de wig (door met het kruishout op de werkbank te slaan) en klaar is Kees. Ik heb ook een hele mooie van Ulmia. Dubbel kruishout, schroefspindel en vastzetschroef. Maar de kraspennen vind ik niet zo fijn als die van Nooitgedagt.

Forum Rechten