Gereedschap-Verwarring-Stoornis

kodama

Actieve deelnemer
Hoe ga jij om met je gereedschap?
Ben je soms ook verward? Maak je geen zorgen je bent niet alleen. Je situatie is niet uitzichtloos en je kan wel degelijk geholpen worden.
Het gereedschap verwarring stoornis komt erg vaak voor bij houtbewerkers, zoek hulp bij een vereniging in je buurt en stap uit het donker.
Lees er hier meer over:
https://fabulalignarius.wordpress.com/2017/06/23/tool-confusion-disorder/
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Hallo Mathieu,
Goed om weer eens wat van je te horen.
Volgens mij zijn er hier onder de bijna 18.000 forumleden velen die lijden aan de een of andere vorm van TCD oftewel GVS. Ik hoor daar zelf ook bij. Nu ben ik dan ook niet op zoek naar een medicijn omdat het wel een prettige aandoening is, maar ik kan me voorstellen dat het bij sommigen pathologische vormen aan kan nemen en opname in een daarvoor geschikte inrichting noodzakelijk is.
Een bepaalde subgroep heeft de Japanse variant van TCD, wat zich uit in het alleen maar verzamelen van zagen, beitels en schaven uit dat land, maar de specifieke houtverbindingen lukken veelal niet.
Er is ook nog een subgoep met de Duitse variant. Deze vertoont meestal grijze en groene kleuren na infectie en wordt ook wel het Festool-pathotype genoemd.
Ongetwijfeld zijn er nog meer te onderscheiden. Hieronder zullen die wel snel genoemd gaan worden.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Hoop moeilijke woorden en afkortingen.
de simpele term is toch gewoon gereedschap fetish.
Geen last van gelukkig ,
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik herken overigens niets van die symptomen, wel heb ik heel erg claustrofobie.....veel te weinig ruimte in de man's cave :p

Een mancave die alleen maar bestaat uit de kleuren grijs en groen voor werkbanken en elektrische tools. Het prototype van de Duitse variant.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tja....dat kan ik niet ontkennen, ik trek het aan
Denk je een goede weg in te slaan, krijg je dit....

large_14214849194257.jpg
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ben erg blij met deze post, durf er pas sinds kort over te praten.
Na intensieve therapie durf ik er nu voor uit te komen dat ik aan het LN/Veritas subtype lijdt.
Een hele opluchting om hier te zien dat ik niet de enige ben met deze aandoening...
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
We zijn blijkaar allemaal hopenloos verloren !?!

OPSLUITEN IN EEN WERKPLAATS EN NOOIT MEER VRIJ LATEN !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.