Grenen/vuren plankenvloer

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
in mijn vorige woning had ik een IPOWOOD vloer. destijds gekocht bij een lokale bouwmarkt.
normaal laminaat met een toplaag van echt hout. wel de looks, niet zo duur als multiplank e.d. en bovendien zelf gemakkelijk te leggen waardoor arbeidsloon weer geen factor speelt. verkleurt net zoals alle andere houten vloeren en slijt ook als een houten vloer.

wij waren er tevreden over.

destijds gekocht bij Multimate maar weet niet of ze nog steeds dealer zijn. even googlen.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Hallo Dries,

Nee, ik heb niet geolied onder de hardwax. De nieuwe vloer boven meteen gewaxed, de rest eerst afgeschuurd (zat nog een donkerbruine beits op) en meteen in de hardwax. Dat had ik in m'n vorige huis ook en dat beviel prima. Bijna niets dat vlekt als het er op ligt, en kleine plekjes kan je goed wegwerken.

Ondervloeren heb ik geen ervaring mee, tot nu toe altijd gebruikt wat er al lag (en daar vanwege herrie ook wel eens spijt van gehad....)
 

RdeR

Actieve deelnemer
13 jun 2015
76
0
Tilburg
Heb jaren geleden een eiken mozaik vloer gelijmd op een betonnen ondergrond. Matjes van ca 30 x 30 cm waarop de latjes gehecht zitten. Met lijm en hardwax-oil was ik ca 20 euro per m kwijt. Is erg goed bevallen.

De matjes worden verkocht als onderparket voor hele dure parketvloeren. Het hout is dus duidelijk 2e keus met af en toe (weinig) ontbrekende kwasten en lichte beschadigingen. Makkelijk bij te werken met 2 componentenmateriaal of schuurstof en lijm.

Onder de wielen van de kantoorstoelen een plastic mat gelegd, voor het overige geen vervelende slijtages. Gekocht bij een handel in parket in Den Dungen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.