Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: hout gezocht

hout gezocht

Ik wil een paar mooie opberg boxen maken voor mijn tijdschriften en ben daarvoor op zoek naar platen hout van teak of eiken.
    afmetingen zijn ca 300x200x5 mm
    Weet iemand een adresje?

Re: hout gezocht

Misschien kan je contact opnemen met Willem H.
    Hij zit ook in Amsterdam
    Zie: http://www.woodworking.nl/viewtopic....=2148&start=20

hai ronald,

ga je er massieve opbergboxen maken?
    ik heb daar wel geschikt materiaal voor liggen en wil het ook wel voor je op maat zagen.
    lijkt me alleen een beetje uit de richting voor je om op te halen? (in je profiel staat amsterdam)
    laat maar weten als ik je kan helpen.

groet
    harmen

Hoi Harmen,
    Bedankt voor de hulp, maar je woont (vooralsnog) iets te ver weg.
    Plannen zijn nog niet geheel concreet, maar moet ongeveer worden zoals op de foto.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

ik kan je hiermee ook wel helpen, stuur maar een berichtje als het nodig blijkt te zijn. wel handig als je weet welk houtsoort. er zit nogal prijs verschil tussen teak en eiken.

rick

Ik ga nog eens praten met de opdrachtgever (mijn vriendin )
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee aan wat voor prijzen ik moet denken. (Als nieuwkomer heb ik mij daar nog helemaal niet in verdiept. )
    Het moet in ieder geval na afloop geschilderd worden met krijtverf en vervolgens worden opgeschuurd.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dan lijkt het me doodzonde om een houtsoort als teak te gebruiken, zelfs eiken is al overkill. Ik zou dan zelf voor grenen ofzo gaan.

Dat zat ik ook al te denken, als je het toch over gaat verven?

Ja en nee....

Na het schilderen wordt de verf zover afgeschuurd dat het eigenlijk alleen in de diepere structuur van het hout achterblijft.
    Een beetje zoals op bijgaande foto.

Attached files

Dat effect kan je ook krijgen door er een monocoat overheen te doen. Makkelijk in gebruik en je kan het ook prima repareren mocht er later nog een kras op komen.

Forum Rechten