Inca langgatboortafel sleept

Wasbeer

Nieuw lid
19 apr 2014
3
0
Kan een Inca ervaringsdeskundige me alsjeblieft op weg zetten naar een oplossing voor dit vervelende probleem? De langgatboortafel van mijn Inca Major sleept hinderlijk als ik een stuk klem.

Nochtans is er geen schade op te merken, zoals krassen of vervorming op de geleidende staven. Zonder de druk van het klemmen kan ik de tafel met de hendel soepel bewegen. Maar van zodra ik de nodige klemdruk zet, opdat het stuk niet verschuift, sleept de tafel.

Niet klevende olie verhelpt het probleem niet.

Elke tip stel ik zeer op prijs! Laat me gerust ook jouw ervaring weten. Ik tracht uit te vissen of het een gekende zwakte is, of een defect stuk.
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Kijk eens of je de klem niet te ver in de tafel duwt. Ik zorg dat mijn klem niet onder de tafel uitsteekt, dan heb je er geen last van.

Groet Willem
 

Wasbeer

Nieuw lid
19 apr 2014
3
0
Bedankt voor de tip, Willem. Je bedoelt dat de verticale staaf van de klem niet onder de onderkant van de tafel mag komen? Aangezien mijn stuk 89mm hoog is, zou dat niet het geval mogen zijn. Ik controleer het morgen nog eens.

Klem je trouwens met één of twee klemmen? Heb je al lange of zware stukken geklemd op de tafel, zonder dat ze sleept? Ter vergelijking, mijn stuk is ongeveer 700x89x39. Hoe dan ook sleept mijn tafel ook bij kleine stukken.
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Ik klem altijd met twee klemmen, Zware delen beter extra ondersteunen. Het moment dat op het tafeltje komt bij lange delen kan erg groot worden. Post anders eens een foto hoe jij het opstelt.

Groet Willem
 

Wasbeer

Nieuw lid
19 apr 2014
3
0
Zo ziet het eruit:
IMG_20170619_215249.jpg

Helaas sleept de tafel ook bij kleine stukken, en steken de staven waarmee de klemmen in de bovenste tafel vast zitten, niet onder de tafel uit
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.