Verschil tussen makita cirkelzagen?heb

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Specifiek gaat het om de Makita 5103r en de 5104s, het lijkt me vrijwel dezelfde zaag.
Het enige verschil wat ik zie is het gewicht, de 5103 is iets zwaarder.

is de 5104s het "nieuwere" model misschien of ben ik verkeerd?

de 5103r past met een adapter op de fs rails maar voor de 5104s heb ik nog geen adapter gevonden eigenlijk.

kan iemand hier wat licht op schijnen?
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Het is in de eerste plaats wat handiger om dit in het juiste topic te plaatsen, namelijk elektrisch gereedschap. Je krijgt dan ook meer respons.

Voor wat betreft je vraag, ik heb in het verleden wel eens een mail met een technische vraag naar Makita gestuurd, en van hun daar keurig een goed antwoord van gekregen. Antwoord was van Ike, hun Pr man van de reclames. Je zou ze dus kunnen mailen met deze vraag.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
geinformeerd bij makita

Vraag: wat is het verschil tussen de cirkelzagen, 5103R en 5104S

Antwoord: Het is een klein verschil, de machines zijn bijna identiek op de beschermkap na. De 5104S is voorzien van een beschermkap gemaakt van aluminium waardoor de machine 200 gram lichter is, Dat is alles, verder hebben ze dezelfde capaciteiten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.