Aanschaf bovenfrees.

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
je zou ook nog naar deze bijvoorbeeld kunnen kijken, van CMT, 2400W Geen idee of ie echt goed is, maar van zo'n merk kan ik me niet voorstellen dat ze prul hebben
 

J.P.

Nieuw lid
19 mei 2017
21
0
Weet niet of 1600W voldoende is voor zo'n grote zwaluwfrees. Zo'n verbinding wordt volgens mij in één keer op diepte gefreesd, dus vandaar dat de Mafell met z'n 2600W daar vaak voor wordt gebruikt.

Voor die Bosch is er in ieder geval ook een spantang van 1/2" verkrijgbaar. Dan kan je ook de goedkopere frezen in Amerika bestellen.
Heb je voor mij ook de site waar ik het beste (voordeligste) de 1/2" frezen kan bestellen?
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Heb je al op marktplaats gekeken voor een tweedehands bovenfrees? En over frezen uit Amerika of Alieexpress heb je niet risico als je boven x bedrag komt dat je importkosten moet betalen.
 

J.P.

Nieuw lid
19 mei 2017
21
0
Ik ben druk aan het kijken maar tot nu toe wordt het de makita RP2300FCX maar ik moet nog een tijdje wachten totdat ik definitief moet beslissen.
 

J.P.

Nieuw lid
19 mei 2017
21
0
Ik heb een gebruikte Makita RP2300FCX gevonden.
Tussen nu en 2 weken krijg ik hem geleverd.
 

Goof

Nieuw lid
18 aug 2017
5
0
Mag ik even inhaken op dit draadje?
Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe bovenfrees, alleen een handzamer model dan bovengenoemde, welke voornamelijk gebruikt zal worden voor frezen van sloten, scharnieren, sierranden en wellicht ooit kleine zwaluwstaarten.
Eerder wordt wel de titon mof 1400 genoemd en dit is een van de modelen op mijn kieslijstje.
Verder nog de dewalt 621 en de makita rp 1110c.
Welke informatie zoek ik:
-Gebruikerservaring
-Aan/uit schakelaar; moet je die vasthouden of blijft hij aan?
-Verkrijgbaarheid van accessoires zoals geleiderails, kopieerringen e.d.
-Aansluiting op bestaande stofzuigerslangen met of zonder (apart verkrijgbaar) verloopstuk
-Gemak van wisselen freesjes en/of kopieerringen

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/input. Op voorhand dank hiervoor..
 

kepernagel

Actieve deelnemer
1 mei 2017
30
0
Leuven, België
Heb je de Bosch GOF 1250 LCE al bekeken? In vergelijking daarmee is de makita maar een middeleeuws marteltuig:

- horizontale én verticale fijnafstelling en de vertikale zelfs met digitale meter tot 0,01mm (veel handiger dan zo'n liniaal aflezen)
- LED belichting van je stuk
- doorzichtige voet zodat je beter kan zien wat je doet
- je kan freesjes wisselen met maar één sleutel, da's ook handig.

En ongeveer dezelfde prijs dacht ik.
 

kepernagel

Actieve deelnemer
1 mei 2017
30
0
Leuven, België
Enfin, misschien nog wat extra info: ik heb de lichtste makita (rp9000 of zoiets) tegelijk kunnen testen met de bosch en dat was toch een wereld van verschil. Bij Bosch kan je het ook inpassen op een rail (fsn 32 ofa), erg handig. En tussen de 1100 en 9000 lijkt me niet zoveel verschil.
 

Goof

Nieuw lid
18 aug 2017
5
0
Ik heb er even naar zitten kijken, maar met € 400 valt hij buiten budget..
Als ik nu zou moeten kiezen, zou het de triton worden. Heeft het meeste vermogrn en kost maar € 199 wat ruimte laat voor de aanschaf van accessoiren.
Maar ik had voor ik op dit forum begon te lezen had ik nog nooit van dat merk gehoord.
En Makita en Dewalt zijn bekende en gerenommeerde merken.
En dan ga je twijfelen, vandaar mijn vraag naar vooral de ervaringen van gebruikers..
 

Goof

Nieuw lid
18 aug 2017
5
0
Weinig degelijks op korte afstand van mijn adres in zuid Limburg.
En kopen waarbij ik zo maar vertrouw op het verkooppraatje van de oorspronkelijke eigenaar zonder het stuk zelf geprobeerd te hebben heeft me al eens een miskoop opgeleverd..
Dus daarom dat de voorkeur wel uitgaat naar nieuw, ook vanwege garantie en zo...
 

Goof

Nieuw lid
18 aug 2017
5
0
Ben nu een gebruikte bosch gof 1250 ce tegengekomen. Dat zou een goed alternatief kunnen zijn voor de triton..
Waar moet ik dan op letten als ik die eens ga bekijken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.