Festool Carvex

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Links en rechts op het internet lees ik klachten over de nieuwe Festool Carvex decoupeerzaag.
En dan voornamelijk modellen die zijwaardse speling hebben op de zool.
Als men de machine vasthoudt bij de behuizing en de zool met de andere hand dan zit er zijwaardse speling in aan de voorkant van de zool.
Dit is echter zoveel dat zelfs bij licht aan raken van de zool de speling zichtbaar en voelbaar is.
Circa 8 a 9 mm.
De speling zit hem voornamelijk in de extra zool voor de cirkelgelijder (ADT-PS 400).
De standaard zool heeft minimale speling van 1 a 2 mm.

Op de Festool Owners Group werd hier al melding van gemaakt.

Ook ik ben een van de gelukkigen van deze speling fout.
De machine werd geleverd in de oude Festool Systainer.

Na overleg met de leverancier word nu de machine omgeruild door een andere, deze moet echter uit Duitsland komen.
Festool Duitsland is op de hoogte van dit probleem geeft de productie fout toe.

Het schijnt dat er een aantal van deze eerstelijn machines ook in Nederland uitgeleverd zijn.
Zijn er meer forum leden dit dit probleem hebben?
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Ja, ik zit met het zelfde probleem! ben er verder nog niet mee bezig geweest, maar ga er zeker nog even werk van maken...
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Nou lekker.... en hoe merken we die speling, in welke richting?

Ziet er naar uit dat ze mij weer net een goeie hebben gegeven :D

Ik kan geen speling bemerken, blijkbaar heb ik geluk gehad.

Scheppie
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Scheppie zei:
Nou lekker.... en hoe merken we die speling, in welke richting?

Ziet er naar uit dat ze mij weer net een goeie hebben gegeven :D

Ik kan geen speling bemerken, blijkbaar heb ik geluk gehad.

Scheppie

Gegeven nog wel.. hehehe
Zie speling op de foto.
cirkelgelijder (ADT-PS 400)

Attached files
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Geertjun zei:
Ja, ik zit met het zelfde probleem! ben er verder nog niet mee bezig geweest, maar ga er zeker nog even werk van maken...

Mag ik vragen uit welke woonplaats je komt of welke provincie?

Voor aankoop had ik nl gevraagd naar dit probleem met de extra zolen, de leverancier had dit nagevraagd bij Festool. En hij kreeg als andwoord dat deze nullijn types niet in NL uitgeleverd waren. En dat het probleem inmiddels was verholpen.
Ik heb de leverancier vertrouwd omdat ik hem redelijk goed ken, en altijd erg tervreden over hem ben geweest. Ik kwam er achter toen ik thuis was en de extra zool er op zette.
Ik heb hem gebeld, en hij is de dag erna bij me thuis geweest (zodat ik niet nogmaals 20km naar hem toe hoefde te rijden, wat ik wel erg goede service vind) om een andere zool te brengen, en ook met die zool constanteerden we dat ook deze speling had.
Op zijn eigen demonstratie machine zit de zool echter wel spelings vrij.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Gisteravond heeft mijn leverancier van de Festool Carvex van de firma "De Koning" uit Roden mij een nieuwe Carvex gebracht, en de oude opgehaald.
De extra zolen zitten nu wel klemvast onder de machine.
Erg fijne service van deze zaak.

Festool heeft de passing van de zolen aangepast, ook heb ik begrepen dat de electronische aansturing van de zaagas iets is aangepast.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Zweihaak zei:
Mag ik vragen uit welke woonplaats je komt of welke provincie?

Beetje late reactie, maar ik kom uit Rijssen/Overijssel.

Inmiddels een email gestuurd naar de reparatie afdeling van Festool, en direct een mail terug gekregen met de melding dat ik de machine naar de dealer moet brengen.
Vandaag de machine terug gebracht naar mijn dealer, die zonder te vragen direct de machine aannam om hem terug te sturen voor mij... zeer nette oplossing dacht ik zo

Nu nog hopen dat ik hem terugkrijg :D
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Eerlijk gezegd is het niet meer dan normaal dat een machine die niet doet wat er van verwacht wordt, wordt terugenomen/gerepareerd. Volgens mij heb je daar als consument zelfs recht op.
Zekers als het om een productie fout gaat, om Festool daar nou complimenten voor te geven vind ik een beetje vreemd.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
De consument heeft daar zonder twijfel ook zeker recht op, maar ik heb helaas inmiddels de ervaring dat het (bij mij) meestal anders verloopt... Gedoe met aankoopbonnetjes, jaar garantie verlopen enz.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Ik heb de voorganger van de Carvex gehad (300 serie meen ik), en daar ben ik ook nooit tevreden over geweest. Het lukte me niet om er recht mee te zagen, en het zaagje werd ook continu opzij gedrukt zodat het zaagvlak niet 90 graden was.

Ik ben er ooit mee bij de Festool technische dienst geweest voor een kleine reparatie, en die vertelden mij toen dat er meer klachten over die serie waren.

Ik moet nog eens een nieuwe decoupeerzaag hebben, maar durf geen Festool meer aan. Zal wel een Makita of Blauwe Bosch worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.